دیدار حاشیه ساز امیرعبداللهیان و لاوروف+ تصاویر

بر اساس برنامه ریزی اعلام شده قرار بود حسین امیرعبداللهیان با سرگئی لاوروف ساعت ۱۱ صبح چهارشنبه به وقت مسکو( ۱۱ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران) در محل یکی از ساختمان های وزارت خارجه روسیه که اغلب دیدارهای دوجانبه لاوروف با دیگر همتایانش در این محل برگزار می‌شود ، دیدار کند.

اولین واکنش ترامپ به اعلام جرم تاریخی/ دونالد کاسه و کوزه را سر بایدن شکست!

این دیدار در حالی برگزار می‌شد که به دلیل بارندگی شدید در مسکو سرگئی لاوروف برای استقبال از امیرعبداللهیان دقایقی زودتر از رسیدن هیات ایرانی به همراه دسته گلی که به مناسبت تولد رییس ساختمان محل مذاکره در دست داشت، در داخل محل حاضر شده بود.

5831958

دسته گل لاوروف برای کارمند وزارت خارجه روسیه

بر اساس پروتکل اعلامی از سوی وزارت خارجه روسیه تنها عکاس و تصویر برداران دو وزارت خارجه ایران و روسیه اجازه داشتند لحظه ورود هیات ایرانی و استقبال لاوروف از وزیر خارجه ایران را به تصویر بکشند و دیگر عکاسان و خبرنگاران روسی و ایرانی حاضر، اجازه نداشتند در این محل حضور داشته باشند و این خبرنگاران که تعداد آنها برای پوشش این دیدار چشمگیر بود در اتاق محل مذاکره منتظر ورود دو وزیر خارجه بودند.

قبل از ورود لاوروف برای استقبال، معاونان وی از جمله ریابکوف و باگدانوف، در محل استقبال حضور یافتند و دقایقی بعد نیز لاوروف به جمع آنها ملحق شد و منتظر ورود هیات ایرانی بود تا از وزیر خارجه کشورمان استقبال کند.

5831960

معاونان لاوروف در محل استقبال از هیات ایرانی

این اتفاقات و انتظار مقامات روس برای استقبال از هیات ایرانی از سوی خبرنگار ایسنا از لابلای دری که به روی خبرنگاران بسته شده بود مشاهده و ثبت شد.

5831961
لاوروف در محل استقبال از امیرعبداللهیان پیش از ورود هیات ایرانی

لاوروف همچنان منتظر رسیدن وزیر خارجه ایران در بالای پله های در ورودی هیات ایرانی ایستاده بود که پس از رسیدن اتومبیل وزیر به پایین پله ها رفت و منتظر پیاده شدن امیرعبداللهیان برای استقبال از وی بود.

5831959
لاوروف در انتظار ورود امیرعبداللهیان

وزیر خارجه کشورمان نیز که در ترافیک شدید بارندگی مسکو به محل مذاکره رسیده بود دقایقی در اتومبیل خود منتظر ملحق شدن بقیه اعضای هیات همراهش که متشکل از کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو، ناصر کنعانی سخنگو، مهدی صفری معاون اقتصادی ، علیرضا حقیقیان مدیر کل اوراسیا و دستیار وزیر، حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان و سرپرست سفارت ایران در کابل، علی اصغرخاجی دستیار ویژه وزیر در امور سیاسی و تعدادی دیگر از مدیران کل و کارشناسان مرتبط وزارت خارجه بود ماند و پس از آن وارد ساختمان محل مذاکره شد.

5831963
هیات ایرانی در مذاکرات با هیات روسیه

به نظر می رسد برای لاوروف که دقایقی منتظر مانده بود که از وزیر خارجه ایران استقبال کند این سوال ایجاد شده بود که چرا از اتومبیل پیاده نمی شد؟

5831965

پس از استقبال و دست دادن، دو وزیر به بالای پله های در ورودی رفتند و سپس وارد اتاق محل مذاکره همان جایی که تعداد زیادی عکاس، خبرنگار و تصویربردار منتظر آغاز نشست دو هیات بودند، شدند.

5831964

لاوروف در آغاز این دیدار با تبریک آغاز ماه رمضان و خوش آمدگویی به وزیر خارجه کشورمان با تاکید بر ادامه همکاری های مشترک، ابراز امیدواری کرد که مذاکراتشان ثمربخش باشد.

امیرعبداللهیان نیز در آغاز این دیدار تاکید کرد که مناسبات ایران و روسیه در مسیر صحیح خود رو به جلو و پیشرفت است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.