اولین واکنش ترامپ به اعلام جرم تاریخی/ دونالد کاسه و کوزه را سر بایدن شکست!

 اسپوتنیک گزارش داد، هیئت منصفه دادگاهی در نیویورک علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا اعلام جرم کرد. بدین ترتیب ترامپ به نخستین رئیس‌جمهوری آمریکا تبدیل شده که در زمان دوران فعالیتش یا پس از آن با اعلام جرم مواجه است.

ترامپ غافلگیر شد /اتهام زنی علیه من فریبکاری است /جو بایدن نتیجه معکوس خواهد گرفت

ساعاتی پس از انتشار این خبر، ترامپ در بیانیه‌ای گفت: این بالاترین سطح از آزار و اذیت سیاسی و دخالت در انتخابات در تاریخ است. دموکرات‌ها تا امروز برای «گیر انداختن ترامپ» دروغ گفته و دزدی کرده‌اند، اما این اقدام اخیر آن‌ها غیرقابل تصور است، اعلام جرم علیه یک انسان کاملا بی‌گناه که دستکاری آشکار در انتخابات است.

او همچنین با اشاره به ماهیت بی‌سابقه این اعلام جرم، گفت که عواقب این پرونده‌سازی‌ها دامن شخص جو بایدن، رئیس‌جمهوری فعلی دموکرات آمریکا را خواهد گرفت.

ترامپ تسلیم می‌شود/ آمریکا به حالت آماده باش درآمد

اتهامات ترامپ در این پرونده به تلاش او در سال ۲۰۱۶ برای ورود به دنیای سیاست باز می‌گردد. او که در آن زمان چهره‌ای شناخته‌شده بود و یک سلبرینی محسوب می‌شد، به پرداخت حق‌السکوت به دو مدل و بازیگر فیلم‌های مستهجن به نام‌های «استورمی دنیلز» و «کارن مک‌دوگال» برای سرپوش گذاشتن بر روابط غیراخلاقی‌اش با آن‌ها متهم شده است.

انتظار می‌رود که ترامپ سه‌شنبه هفته آتی در دادگاه حاضر شود. مقامات قضایی اعلام کردند که با وکلای او تماس گرفته‌ و خواستار همکاری شده‌اند. با این حال، هنوز روز دقیق دادگاه مشخص نیست.

ترامپ همچنین دادستان ناحیه‌ای را که تحت حمایت چهره‌های برجسته حزب دموکرات قرار دارد، به باد انتقاد گرفت و گفت: آلوین براگ، دادستان ناحیه‌ای منهتن که با اراده جورج سوروس (سرمایه‌گذار و کنشگر سیاسی حامی دموکرات‌ها) روی کار آمد، مایه فضاحت است! او به جای آنکه جلوی موج بی‌سابقه جرم و جنایت در نیویورک را بگیرد، به انجام «کثافت‌کاری‌های بایدن» مشغول است.

این رئیس‌جمهوری سابق آمریکا همچنین در پست دیگری در شبکه اجتماعی خود به نام «تروث سوشال» با بیان اینکه امکان ندارد او در نیویورک محاکمه عادلانه‌ای داشته باشد، اتهامات مطرح شده علیه خود را «دروغین» خواند.

همچنین کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داد که این مجلس آلوین براگ را به «سوءاستفاده از قدرت» متهم خواهد کرد. ران دی‌سانتیس، فرماندار فلوریدا نیز با اشاره به وضعیت پرسش‌برانگیز دادستان ناحیه‌ای تحت حمایت جورج سوروس، گفت که این ایالت از فرمان مقامات قضایی برای تسلیم کردن ترامپ حمایت نخواهند کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.