ورود خودرو به سواحل این شهر ممنوع شد!

علی رجبی شامگاه پنجشنبه با حضور در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در جمع خبرنگاران درباره ساماندهی طرح دریا از آغاز ستاد اجرایی خدمات سفر در استان، اظهارکرد: برای استقرار چند نیروی نجات غریق در هر شهرستان با فرمانداران و هیات نجات غریق مازندران هماهنگی و برنامه ریزی صورت گرفت.

هشدار جدی؛ مراقب این نوع تصادفات ساختگی باشید

وی از استقرار اورژانس و هلال احمر در ورودی ۱۵ شهرستان به ویژه هشت شهر مهم استان اشاره کرد و گفت: تمام سواحل استان برای میزبانی میهمانان نوروزی پاکسازی شد.

این مسوول به ساماندهی قایق‌ها و جت‌اسکی برای تفریحات دریایی گردشگران و مسافران اشاره کرد و افزود: از اجرای طرح خدمات سفر نوروزی تا کنون هیچ مورد غرق شدگی صورت نگرفت.

به گزارش ایرنا، طلسم تملک سواحل بعد از دهه‌ها سال انتظار بالاخره در دهم بهمن ماه سال گذشته با دستور صریح و ضرب الاجل ۲۰ روزه رییس جمهور و با اراده مجموعه مسوولان و مدیران دولت سیزدهم شکست و حریم قانونی دریا در بسیاری از مناطق شمال و جنوب کشور از دست متصرفان آزاد شد.

طبق دستور آیت الله سیدابراهیم رییسی، برای همه سواحل کشور از شمال تا جنوب نسخه واحدی پیچیده شد. رییس جمهور تاکید کرد که حریم قانونی و ۶۰ متری دریا باید آزاد شود. مخاطب این دستور در درجه اول دستگاه های دولتی بودند به این معنی که تملکشان غیرقانونی بود و به همین دلیل هم رییس دولت سیزدهم برایشان ضرب الاجل تعیین کرد. اگر از این ضرب الاجل بگذریم، مخاطب دستور رییس جمهور مجموعه حریم ۶۰ متری ساحل بوده است، حتی آن بخش که در اختیار بخش خصوصی است، اگر چه برای این بخش به علت تصرف قانونی عده ای که سند هم در اختیار دارند باید مراحل قانونی طی شود.

طبق اعلام مسوولان مازندران، تقریبا قاطبه دستگاه های دولتی حریم ۶۰ متری دریا را آزاد کرده اند بخش اندکی که باقی مانده است یا غیرقابل عقب نشینی است مانند بنادر که تاسیساتشان باید در حریم ۶۰ متری باقی بماند و یا این که نیازمند هماهنگی و زمان بر است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.