علت حمایت بایدن از اوکراین فاش شد

سیمور هرش، از روزنامه‌نگاران تحقیقی سرشناس آمریکا به آر تی گفت،  مشکلاتی زیادی در آمریکا وجود دارند که رئیس‌جمهوری این کشور آنها را حل نمی‌کند. جو بایدن برای انتخاب مجدد در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ از اوکراین حمایت می‌کند.

او افزود: روسای کشور دائما تصور می‌کنند جنگ یک مزیت بزرگ است. مشارکت در جنگ نقاط قوت سیاسی بسیاری به آنها می‌دهد. این همیشه رخ می‌دهد. بیل کلینتون چهل و دومین رئیس‌جمهوری آمریکا در بدترین روزهای ریاست‌جمهوری‌اش به آن پی برد.

هرش تاکید کرد، کلینتون با مشکلات عدیده‌ای قبل از دستور حمله به عراق روبه‌رو بود.

او اشاره کرد، پس از بمباران عراق در روز شنبه رئیس‌جمهوری یکشنبه به کلیسا رفت و قهرمان شد.

این روزنامه‌نگار تحقیقی آمریکا ادامه داد: روزنامه‌ها و مطبوعات از او خرسند بودند. همه حرف‌های او را منعکس می‌کردند. این شیوه‌ای کارآمد است. این همان دلیل ارتباط بایدن با اوکراین است، لذا باید تا پایان از آن حمایت کند.

وی همچنین به اسپوتنیک گفته بود که تعجب نمی‌کند که شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه‌ای را که خواستار تحقیقات سازمان ملل در مورد حمله به خط لوله‌های نورد استریم می‌شود، تصویب نکرده است. البته. چرا باید تصویب می‌کردند؟ فکر می‌کنید چه کار دیگری انجام می‌دهند؟ اگر کار دیگری انجام بدهند، این خبر خواهد بود.

هرش همچنین گفت که رای برزیل به نفع این تحقیقات را «جالب» می‌داند.

روز سه‌شنبه، اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به رای گذاشتند که طبق آن روسیه خواستار تحقیقات سازمان ملل در مورد خرابکاری در خط لوله‌های نورد استریم می‌شد. تنها چین و برزیل رای موافق داشتند و بقیه رای ممتنع دادند.

روسیه هم به شکست سازمان ملل در تصویب قطعنامه‌ پیشنهادی‌اش در درخواست انجام تحقیقات بین‌المللی مستقل درباره انفجارهای ماه سپتامبر خط لوله‌های نورد استریم واکنش نشان داده و نسبت به این اتفاق ابراز تاسف کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در واکنش به رد شدن قطعنامه پیشنهادی روسیه در درخواست انجام تحقیقات بین‌المللی بی‌طرف درباره انفجارهای نورد استریم اعلام کرد، مسکو همچنین به پیگیری این درخواست خود ادامه خواهد داد. دیمیتری پسکوف خاطرنشان کرد، همه باید به تحقیقات بی‌طرفانه برای یافتن مقصران این انفجار علاقمند باشند.

او در یک کنفرانس مطبوعاتی که به صورت تلفنی با خبرنگاران برگزار کرد، بدون اعلام اینکه مسکو در ادامه چه اقدامی در قبال این موضوع انجام خواهد داد، گفت: ما از تمام آنچه در توانمان است، استفاده خواهیم کرد تا بر آغاز و اجرای یک چنین تحقیقات بین‌المللی تاکید کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.