احتمال حمله هسته‌ای آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه روسیه

معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به تعلیق پیمان استارت نو توسط این کشور گفت، مسکو توانایی‌ آمریکا، انگلیس و فرانسه را زیر نظر دارد و شاید این کشورها بخواهند از ظرفیت‌های هسته‌ای خود علیه روسیه استفاده کنند.

انتقال ۲۶ ایرانی زندانی در ترکیه به ایران

به گزارش خبرگزاری آناتولی، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در نشست "باشگاه گفت‌وگوهای والدای" عنوان داشت: این سه کشور عضو ناتو یک "جبهه متحد" را علیه روسیه و با هدف شکست راهبردی این کشور تشکیل داده‌اند و احتمال دارد که قصد حمله مشترک هسته‌ای علیه روسیه را داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر، ما باید این احتمال را در نظر بگیریم که این سه کشور (آمریکا، انگلیس و فرانسه) ممکن است ظرفیت‌های هسته‌ای خود را به طور مشترک علیه روسیه استفاده کنند.

ریابکوف همچنین تاکید کرد: اگر نگرانی‌های امنیتی روسیه توسط این کشورها تضمین شود، ما باز هم تعلیق پیمان استارت نو را متوقف نخواهیم کرد، زیرا کمک آمریکا به اوکراین در حملاتش به تاسیسات استراتژیک روسیه "مشهود" بوده است.

این دیپلمات روسی روز چهارشنبه همچنین اظهار کرد، آمریکا قصد دارد به پرواز پهپادهایش بر فراز دریای سیاه ادامه دهد و این اقدام واشنگتن باعث می‌شود تا روسیه دست به یک "اقدام تلافی‌جویانه" بزند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.