بایدن امروز به کانادا سفر می‌کند

جو بایدن امروز (پنجشنبه) یک سفر دو روزه را به کانادا با محوریت مسئله تجارت و درگیری اوکراین آغاز خواهد کرد و علاوه بر ملاقات‌های متعدد، یک سخنرانی در پارلمان این کشور خواهد داشت.

دستگیری پوتین یعنی اعلان جنگ

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، براساس بیانیه کاخ سفید، این سفر اولین ملاقات دوجانبه حضوری واقعی میان رهبران آمریکا و کانادا از سال ۲۰۰۹ میلادی خواهد بود.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و جیل بایدن، بانوی اول این کشور بعد از ظهر امروز به اتاوا خواهند رسید و به محض ورود «مری سیمون» فرماندار کل کانادا از آن‌ها استقبال خواهد کرد. سپس عصر امروز جو بایدن و هسرش برای یک دورهمی خودمانی به محل اقامت جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا و همسرش سوفی ترودو خواهند رفت.

فردا یک نشست دوجانبه میان بایدن و ترودو برگزار خواهد شد که انتظار می‌رود طی آن بر تعهدات بادوام آمریکا نسبت به شراکت ایالات متحده-کانادا تاکید کنند.

براساس بیانیه کاخ سفید، جو بایدن طبق یک سنت قدیمی در پارلمان کانادا سخنرانی خواهد کرد و طی اظهاراتش بر این مسئله تاکید خواهد کرد که از شراکت آمریکا-کانادا نه تنها این دو متحد بلکه کل جهان سود می‌برند.

سپس بایدن و ترودو در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت خواهند کرد.

جمعه شب جو بایدن و بانوی اول آمریکا برای ضیافت شام به موزه هوانوردی و فضایی کانادا خواهند رفت و از آنجایی که کانادا بیش از ۱۵۰ سال است که از متحدان قدیمی آمریکا محسوب می‌شود، به گفته کاخ سفید سفر جو بایدن "سفری معنادار" خواهد بود.

همچنین طی این سفر، بایدن و ترودو پیرامون موضوعات مختلفی از جمله افزایش بودجه دفاعی، انرژی پاک، ایجاد اقتصادهای شکوفا و فراگیر و مسئله مهاجرت گفت‌وگو خواهند کرد. همچنین انتظار می‌رود آن‌ها بر آمادگی خود نسبت به تداوم حمایت از اوکراین و اهمیت این مسئله تاکید کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.