آمریکا سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد

احضار سفیر رژیم اسرائیل به وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به اقدام ضد فلسطینی پارلمان این رژیم، تداوم کاهش اختیارات دادگاه عالی صهیونیست‌ها و تماس تلفنی بین رئیس رژیم اسرائیل و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از مهمترین تحولات سرزمین‌های اشغالی است.

هراس آمریکا از روابط ایران و روسیه/ نگران مردم خاورمیانه و اوکراین هستیم

وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا بعد از احضار سفیر صهیونیست، از لغو قانون تخلیه چهار شهرک غیرقانونی در اراضی اشغالی فلسطین انتقاد و ابراز نگرانی کرده است.

اشاره غیرصریح سفیر آذربایجان در تهران درباره حمله به ارمنستان: وقت عمل است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که ما از تصویب این قانون در کنست شدیدا ابراز انزجار می‌کنیم. در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که ما توضیح دادیم که توسعه شهرک‌سازی در اراضی فلسطینی مانعی بر سر راه صلح خواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عنوان کرد که کنست تعهد ۲۰ سال پیش شارون به بوش در رابطه با تخلیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین غیرقانونی را نقض کرده است.

پارلمان رژیم اسرائیل این هفته پیش نویس قانون عقب نشینی صهیونیست‌ها و جدایی شهرک های مذکور را لغو کرد که به موجب آن دیگر ساکنان شهرک نشین این شهرک‌ها می‌توانند در اراضی غصبی باقی مانده و این کار قانونی  است.

ادامه کودتای قضایی در فلسطین اشغالی

بعد از آنکه پارلمان رژیم اسرائیل قانون منع رسیدگی به انتصابات در وزارت خانه‌‌ها را از دادگاه عالی این رژیم تصویب کرد. بامداد امروز نمایندگان کنست قانونی را تصویب کردند که دادگاه مذکور را از تعیین صلاحیت نخست وزیر محروم می‌کند و این اختیارات را در خود پارلمان یا ۷۵ درصد اعضای آن منحصر می‌‌کند.

تماس هرتزوگ با ابومازن

رسانه های رژیم اسرائیل امروز چهارشنبه گزارش دادند که اسحاق هرتزوگ، رئیس این رژیم با «محمود عباس» رئیس تشکلات خودگردان تماس گرفته و حلول ماه مبارک رمضان را به وی تبریک گفته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.