جدیدترین شمار قربانیان زلزله در ترکیه اعلام شد

معاون رئیس‌ جمهور ترکیه امروز شمار قربانیان زلزله‌های اخیر در کشورش را ۴۹ هزار و ۵۸۹ نفر اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، «فواد اوکتای» معاون رئیس‌ جمهور ترکیه امروز شنبه اعلام کرد: شمار قربانیان زلزله‌های اخیر به ۴۹ هزار و ۵۸۹ نفر رسیده است.

چرا باکو تا این‌ اندازه ضد ایرانی شد؟

معاون رئیس‌ جمهور ترکیه ادامه داد: ۴۹ هزار و ۵۸۹ نفر که ۶ هزار و ۸۰۷ نفر آنها اتباع خارجی بودند، در زمین لرزه قهرمان ماراش جان خود را از دست دادند.

«سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه دوشنبه هفته پیش اعلام کرده بود که شمار جانباختگان دو زمین‌ لرزه ترکیه به ۴۸ هزار و ۴۴۸ نفر افزایش یافته است.

در پی وقوع زلزله ۷.۷ و ۷.۶ ریشتری در مناطق جنوبی ترکیه در رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور این کشور دستور اعلام وضعیت اضطراری در ۱۰ استان را صادر کرد.

استان‌های «آدانا، آدیامان، دیاربکر، غازیانتپ، قهرمان مرعش، کیلیس، مالاتیا، عثمانیه، هاتای و سانلیورفا» ۱۰ استانی هستند که در آنها اعلام وضعیت اضطراری شد.

بامداد دوشنبه ۱۷ بهمن ماه زمین‌لرزه بزرگی مناطق جنوبی ترکیه و شمال سوریه را به شدت لرزاند. خبرگزاری فرانسه به نقل از مؤسسه لرزه‌نگاری آمریکا شدت این زمین لرزه را ۷.۹ ریشتر و در جنوب ترکیه اعلام کرده است.

اما مدیریت اضطراری و بلایای طبیعی ترکیه تائید کرد که زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۴ ریشتر منطقه پازاردیک کوهرامانماراش در جنوب ترکیه را لرزاند. این سازمان ترکیه‌ای در بیانیه‌ای دوم خود اعلام کرد بزرگی این زمین‌لرزه ۷.۷ ریشتر بوده است.

هم‌زمان خبرنگار المیادین هم اعلام کرد که ساکنان استان‌های لاذقیه، حلب و حمص، تا دمشق در سوریه شدت این زمین لرزه بزرگ را احساس کردند. گفته شده در ساعات بامدادی، تعداد زیادی از ساکنان دمشق و استان‌های لاذقیه، حلب و حمص از ترس ترک خوردگی یا ریزش به خیابان‌ها ریختند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.