موضع چین درباره روابط با آمریکا

الجزیره گزارش داد، وزارت امور خارجه چین با صدور بیانیه‌ای مواضع پکن را درباره مسائل مختلفی از جمله تنش‌ها در شبه جزیره کره، روابط با آمریکا و قرارداد فروش زیردریایی‌های هسته‌ای آمریکا و انگلیس به استرالیا را تشریح کرد.

بر اساس این بیانیه، وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که پکن همچنان به تلاش برای دستیابی به پیشرفت در حل و فصل مسئله شبه جزیره کره از طریق مذاکره ادامه می‌دهد.

این بیانیه همچنین با اشاره به تحولات تنگه تایوان از آمریکا می‌خواهد تا به استفاده نادرست از مفهوم امنیت ملی پایان دهد.

وزارت امور خارجه چین در بخش دیگری از بیانیه خود با اشاره به قرارداد فروش زیردریایی‌های هسته‌ای آمریکا و انگلیس به استرالیا اعلام کرد این قرارداد در انتشار تسلیحات هسته‌ای نقش خواهد داشت.

گفتنی است که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، آنتونی آلبانیز نخست وزیر استرالیا و ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه (۲۲ اسفند) در سن دیگو، در جنوب کالیفرنیا گردهم آمدند تا در خصوص فروش زیردریایی اتمی که بخشی از توافق سال ۲۰۲۱ سه کشور تحت عنوان آکوس (مخفف استرالیا، بریتانیا و آمریکا) است به گفتگو بنشیند.

به باور مقامات چینی و بسیاری از تحلیلگران و ناظران، هدف اصلی پیمان تقویت همکاری‌های نظامی این سه کشور در اقیانوس هند و آرام، مقابله با تهدیدات احتمالی چین است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.