صدور هشدار نارنجی برای تهران

سازمان هواشناسی با اعلام وورد یک سامانه بارشی جدید از غرب کشور گفت: با ورود این سامانه، بارش شدید در قزوین و تهران را شاهد خواهیم بود.

همچنین آخر هفته در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، بارش‌های پراکنده و در سواحل شمالی کشور رگبار باران و وزش بادهای شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

براساس این گزارش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران اعلام کرد: با توجه به فعالیت سامانه بارشی برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در پایتخت هشدار نارنجی هوا صادر شده‌است.

«حامد یزدی مهر» روز چهارشنبه با بیان اینکه طی هشدار صادر شده فعالیت سامانه بارشی از عصر چهارشنبه در ارتفاعات و روز پنجشنبه در سطح استان تهران قوت می گیرد، اعلام کرد: از مخاطرات این سامانه بارشی رگبار و رعدو برق و وزش باد و بارش تگرگ در مناطق مستعد پیش بینی شده است.

️وی به وقوع برف و کولاک در ارتفاعات بالادست نیز اشاره و خاطرنشان کرد: از همه کوهنوردان حرفه ای و آماتور می خواهیم از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

️این مسئول در خصوص احتمال وزش باد شدید و گاهی تندبادهای لحظه ای برای روزهای پنجشنبه و جمعه هشدار داد و یادآور شد: توصیه مدیریت بحران این است که مردم مراقب سازه های سست باشند و با توجه به احتمال سقوط اشیا از قرار گرفتن کنار تابلوهای تبلیغاتی و ساختمان های نیمه کاره و درختان اجتناب کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.