جانشین فرمانده کل ارتش: امسال سال بسیار سختی برای کشورمان بود

سرتیپ محمد حسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش گفت: امسال سال بسیار سختی برای کشورمان بود و دشمنان تمام تلاش خود را کردند تا ملت ایران را به زانو در آورند، اما خدا وعده داده است که بعد از هر سختی آسانی است.

نخستین همایش ملی دانشجویی پهپاد به میزبانی دانشگاه هوایی شهید ستاری و با حضور جانشین فرمانده کل ارتش برگزار شد.

«متهم ردیف اول» سرنگونی هواپیمای اوکراینی کیست؟

امیر سرتیپ محمد حسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش در این همایش، با تقدیر از تلاش مسئولین نیروی هوایی ارتش و دانشگاه شهید ستاری از برگزاری و میزبانی شایسته نخستین همایش ملی دانشجویی پهپاد گفت: تقارن این همایش با روزهای پایانی سال و موفقیت هایی که در این ایام برای کشور کسب شده است نشان از آن دارد که انشاالله در سال آینده وضعیت رو به رشدی در همه زمینه ها بویژه در حوزه های مختلف علمی و نظامی خواهیم داشت.

وی افزود: امسال سال بسیار سختی برای کشورمان بود و دشمنان تمام تلاش خود را کردند تا ملت ایران را به زانو در آورند اما خدا وعده داده است که بعد از هر سختی آسانی است.

امیر دادرس با اشاره به حدیث از امام کاظم علیه السلام که می فرمایند، از ما نیست کسی که خود را هر روز محاسبه نکند و ما هم باید در حوزه نظامی خود را هر روز محاسبه کنیم که چه کارهایی باید انجام می دادیم ولی نتوانستیم اظهار کرد: در قضایای اخیر تمام دشمنان ایران اسلامی که با هم اختلاف داشتند متحد شدند تا به کشورمان آسیب برسانند اما با هوشیاری رهبر معظم انقلاب و بیداری مردم انقلابی ایران به اهداف خود نرسیدند.

وی با بیان اینکه امام علی علیه السلام می فرمایند نیروهای نظامی باید زینت کشور باشند و موفقیت نیروهای نظامی کشورمان در تامین امنیت کشور مرهون تلاش‌های این قشر زحمتکش است خاطر نشان کرد: دشمن معنی پایگاه پهپادی ۳۱۳ ارتش را می فهمد و می داند برای چه هدفی استفاده می شود. پایگاه زیرزمینی عقاب ۴۴ عامل و سدی در برابر دشمنان است که دیگر ملت ایران را تهدید نکنند.

جانشین فرمانده کل ارتش ادامه داد: پهپاد، علمی نوین است و امروزه این علم جدید باید در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد و نیروی هوایی با پیشتازی در توانمندی و سابقه در زمینه پهپاد همواره در ارتقای توان رزم ارتش و نیروهای مسلح رکن مهم این عرصه بوده است.

وی گفت: توانایی‌های شما جوانان قطعاً از دشمن بسیار بیشتر است و قابلیت‌های فراوانی دارید، از کار نترسید ابتدا نیاز را شناسایی کنید دشمن را بشناسید سپس قدم های تان استوار تر خواهد شد.

امیر دادرس گفت: این جهشی که در حوزه پهپادی در نیروی هوایی ارتش اتفاق افتاده است از ابتدای انقلاب تاکنون بی‌نظیر است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.