هوا در چه مناطقی سردتر می‌شود؟

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز چهارشنبه ۲۴ اسفند با ورود سامانه بارشی، بارش‌ها در نوار غربی کشور آغاز می‌شود که شدت بارش‌ها در خوزستان، لرستان و ایلام خواهد بود، روز پنج‌شنبه سامانه بارشی در غرب، جنوب‌غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال خوزستان فعال خواهد بود.

صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز آینده در بخش‌هایی از غرب، جنوب‌غرب، جنوب کشور، مرکز، شرق استان کرمان بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت داریم.

راهکار جالب دانش‌آموزان برای عبور از ناکارآمدی شهرداری اهواز در آبگرفتگی+فیلم

وی ادامه داد: روز آینده در سواحل خزر کاهش نسبی دما همراه با ابرناکی و بارش باران پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات البرز شرقی بارش برف داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز چهارشنبه ۲۴ اسفند در مناطقی از کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان همچنین سواحل شمالی کشور بارش پراکنده و وزش باد خواهیم داشت همچین در استان‌های مرکزی، شرق و جنوب‌شرق کشور وزش باد همراه با خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور بارش‌ها در نوار غربی کشور آغاز خواهد شد که شدت بارش‌ها در شمال خوزستان، جنوب لرستان و ایلام خواهد بود؛ روز پنج‌شنبه سامانه بارشی در غرب، جنوب‌غرب دامنه‌های جنوبی البرز و شمال خوزستان فعال خواهد بود و شدت بارش‌ها در استان‌های قزوین و تهران بیشتر است و در سواحل خزر رگبار باران خواهیم داشت.

ضیائیان افزود:‌ روز جمعه ۲۶ اسفند در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، شرق سواحل خرز،‌ ارتفاعات البرز شرقی و مناطق مرزی در نوار شرقی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های سمنان، تهران و البرز رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود و بعدازظهر همان روز این سامانه به تدریج از شرق کشور خارج می‌شود.

وی گفت: روز آینده در سواحل خزر و اردبیل کاهش دما داریم و ماندگاری هوای خنک تا ۲۵ اسفند ادامه دارد.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده کمی ابری به تدریج افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود، روز چهارشنبه هفته جاری آسمان تهران نیمه‌ابری است همراه با باد شدید و اوایل شب بارش پراکنده و روز پنج‌شنبه ۲۵ اسفند آسمان تهران ابری همراه با وزش باد و بارش باران و رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۰ و ۱۰ درجه خواهند بود.

ضیائیان افزود: روز آینده بندرعباس با درجه دمای ۳۳ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای یک درجه زیر صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.