سفیر چین: مذاکرات ایران و عربستان یک پیروزی بود/ خواستار حفظ صلح در منطقه هستیم

چانگ هوآ سفیر چین در ایران عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایران با تمام کشورهای حوزه خلیج فارس دوست صمیمی هستند و ارتباط چین با این کشورها در توسعه منطقه موثر است، اظهار داشت: تاریخ تجارت بین چین و ایران دیرینه بوده و ایران نقطه مهمی در جاده ابریشم است.

وی با بیان اینکه چین بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران در دنیا است، گفت: در سال‌های اخیر روابط چین و ایران به‌طور خیلی خوبی توسعه پیدا کرده و یک قرارداد جامع راهبردی امضا کردند؛ دو کشور در همه جوانب توسعه خوبی را در حال انجام دارند.

قالیباف درباره توافق ایران و عربستان توئیت زد

سفیر چین در ایران با اشاره به اینکه چین همواره صلح جهانی را حفظ می‌کند، افزود: چین به‌دنبال منافع خود در منطقه خاورمیانه نیست و ما صلح را پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور چین به عربستان سفر کرد و بعد رئیس جمهور محترم ایران به چین سفر کرد، ادامه داد: تاکید همه ما حفظ صلح و ثبات در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه چین مایل است توسعه روابط ایران و عربستان را به پیش ببرد، بیان کرد: مذاکرات بین ایران و عربستان به درخواست چین انجام شد و سه کشور چین، ایران و عربستان بیانیه مشترک صلح و همکاری امضا کردند.

سفیر چین در ایران با بیان اینکه به دلیل دستاوردهای مهم، این مذاکرات مورد توجه جهان قرار گرفت، گفت: یک پیروزی صلح و گفتگو در جهان است.

وی با اشاره به اینکه چین همواره به تمامیت ارضی کشورها از جمله ایران احترام می‌گذارد، بیان کرد: منطقه خاورمیانه نقش مهمی در توسعه صلح و ثبات در دنیا دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.