سازوکار افزایش بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی تعیین شد

 در جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه) مجلس،‌ نمایندگان در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، بندهای الف و ب تبصره ۱۹ را به شرح زیر تصویب کردند.

الف- به منظور ارتقای بهره‌وری خدمات عمومی، شفاف‌سازی، مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی:

۱- دستگاههای ‌اجرائی موظفند برنامه‌های ‌اجرائی خود را در راستای برنامه‌های کلان مندرج در این قانون، به تأیید دستگاه سیاستگذار ذی‌ربط رسانده و متعاقباً تا پایان خردادماه نسبت به مبادله موافقتنامه با سازمان ‌برنامه‌وبودجه کشور اقدام نمایند.

۲- دستگاه‌ سیاستگذار موظف است برنامه‌های ‌اجرائی دستگاههای‌ ‌اجرائی ذی‌ربط مشمول ماده (۱) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور (دانشگاهها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی) خود را در راستای برنامه‌های کلان مندرج در این قانون، تا پایان خردادماه به تأیید سازمان ‌برنامه‌وبودجه کشور رسانده و جهت درج در بودجه تفصیلی به دستگاههای ‌اجرائی ذی‌ربط ابلاغ نماید.

۳- دستگاه سیاستگذار موظف است گزارش تحقق اهداف و پیامدهای برنامه‌های کلان را هر سه‌ماه یک‌بار به سازمان ‌برنامه‌وبودجه کشور اعلام نماید.

تخصیص اعتبارات با رعایت ماده (۳۰) قانون ‌برنامه‌وبودجه، متناسب با تحقق اهداف برنامه‌های کلان و با رعایت قوانین و مقررات، در حدود منابع وصولی بودجه عمومی دولت تعیین می‌گردد.

ب- به‌منظور افزایش انگیزه وصول درآمدهای ملی و استانی و کاهش عدم توازن‌های توسعه منطقه‌ای، مازاد درآمدهای عمومی و اختصاصی دستگاههای اجرائی در سقف رقم پیش‌بینی‌شده در ردیفهای مربوط در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور پس از تأیید و ابلاغ سازمان ‌برنامه‌وبودجه کشور بر اساس دستورالعمل ابلاغی این سازمان و با رعایت قوانین و مقررات مربوط توسط همان دستگاه/استان قابل هزینه است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.