دولت موظف به ایجاد نظام یکپارچه مدیریت مالی شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی نوبت دوم امروز مجلس، بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۲ را بررسی کرده و بند ز تبصره ۱۹ را به تصویب رساندند.

بر اساس بند ز تبصره ۱۹؛ ‌به‌منظور هوشمندسازی، ایجاد شفافیت و امکان رصد گردش وجوه‌، دولت موظف است با محوریت سازمان ‌برنامه‌وبودجه کشور و همکاری دستگاه های اجرائی ذی‌ربط نسبت به ایجاد نظام یکپارچه مدیریت مالی در بخش عمومی با امکان دسترسی برای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ‌به‌عنوان یکی از طرحهای دولت هوشمند اقدام نماید.

حمایت مجلس از بیماران تحت پوشش بیمه سلامت و بیمه روستاییان

در این نظام، اعتبارات تخصیص یافته، در قالب اعتبار الکترونیک به دستگاه ‌اجرائی ابلاغ می‌شود تا به پشتوانه آن ‌فرایند الکترونیکی انجام هزینه‌کرد، توزیع اعتبار و پرداخت به ذی نفعان نهایی انجام شود. رعایت محرمانگی برای نیروهای مسلح و انرژی اتمی و دستگاههای امنیتی، کارکنان رسته سیاسی وزارت امور خارجه و همچنین نیروهای ماده (۳) قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور، الزامی است.آیین‌نامه اجرائی این بند به پیشنهاد سازمان ‌برنامه‌وبودجه کشور با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (شورای اجرائی فناوری اطلاعات) تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

کلیه ‌رؤسای دستگاه های اجرائی بخش عمومی (موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران) و همچنین مدیران مالی/ ذی‌حسابان موظف به انجام تمامی اقدامات از جمله ثبت اسناد مثبته و برخط تراکنش‌ها و اطلاعات ذی‌نفعان نهائی مطابق با آیین‌نامه اجرائی مذکور در سامانه‌های مربوطه هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.