هشدار مهم هواشناسی به ساکنان تهران

حامد یزدی مهر با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی به استان تهران  اظهارکرد: طبق این پیش بینی طی امروز (۱۳ اسفندماه) و فردا (۱۴ اسفندماه) شاهد وزش باد شدید و ایجاد گرد و خاک در سطح استان خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه وزش باد شدید در همه سطح استان به ویژه برای مناطق جنوبی و غربی استان پیش بینی شده است، گفت: توصیه اکید مدیریت بحران در این مواقع این است که دستگاه‌های امدادی آمادگی خود را حفظ و شهروندان ضمن رعایت اصول ایمنی از ایستادن در کنار اجسام آویزان در معابر، زیر درختان کهنسال و ساختمان‌های قدیمی خودداری کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اعلام آگاهی قبل از وقوع بادهای شدید و حوادث، میزان خسارات و تلفات و ناتوانی را محدود می‌کند، از همین رو توجه به هشدارها اهمیت زیادی دارد، لذا از مردم می‌خواهیم توصیه‌ها و هشدارهای صادر شده از مدیریت بحران را جدی بگیرند و از قرار گرفتن در فضاهای باز تا حد امکان خودداری کنند.

یزدی مهر در پایان گفت: با صدور این هشدار زرد علاوه بر وزش باد شدید، رگبار باران و احتمال رعد و برق و احتمال خیزش گردوخاک در جنوب استان نیز پیش بینی شده و در همین راستا از شهروندان و کوهنوردان آماتور و حرفه ای درخواست می‌شود از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.