لاوروف: روسیه دیگر به غرب اعتماد ندارد

به گزارش اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه در نشست بین‌المللی گفت‌وگوی "ریزینا" در دهلی نو گفت مسکو به کشورهای غربی اجازه نمی دهد که بار دیگر خطوط لوله گاز را منفجر کنند.

وی پیش از این و در پی حمله ماه سپتامبر به خط لوله نورد استریم، نسبت به عدم مجازات عاملان این حمله ابراز شگفتی کرده و بر اصرار مسکو برای تحقیق عادلانه و سریع تاکید کرد.

وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ به این سوال که چگونه جنگ اوکراین بر سیاست انرژی روسیه تاثیر گذاشته است، گفت: جنگی که ما در تلاش برای پایان آن هستیم و با استفاده از مردم اوکراین علیه ما آغاز گردیده، بر سیاست های ما در بخش انرژی تاثیر گذاشته و ما دیگر به هیچ شریک غربی اعتماد نخواهیم کرد. وی سپس ادامه داد: روسیه در سیاست های مربوط به بخش انرژی به شرکای قابل اعتمادی همچون چین و هند اعتماد دارد.

وزارت امور خارجه روسیه همچنین در بیانیه ای به انفجار دیروز پنجشنبه در منطقه بریانسک روسیه واکنش نشان داد و آن را اقدامی تروریستی دانست که با تسلیحات ناتو انجام گرفته است.

در این بیانیه آمده است که «مقامات اوکراینی بارها اذعان کرده اند که تمام اقدامات آنها با تایید و حمایت آمریکا و سایر اعضای ناتو انجام می گیرد. بازرسان روس تحقیقاتی را آغاز کرده اند و این جنایت بدون مجازات نخواهد ماند».

سرویس امنیت فدرال روسیه اوایل امروز جمعه ویدئویی از حمله مرگبار روز پنجشنبه در منطقه بریانسک منتشر کرد که در آن تصاویر قربانیان، خودروهای پر از جای گلوله و تسلیحاتی همچون مین، بازوکا (نوعی سلاح های ضدتانک) و گلوله را نشان می‌دهد.

استان بریانسک در ۳۷۹ کیلومتری جنوب غرب مسکو واقع شده که روز گذشته بنابر اعلام منابع خبری روسف هدف حملات گرو های اوکراینی قرار گرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.