پزشک سابق کاخ سفید: زوال شناختی بایدن باعث کشته شدن مردم خواهد شد!

پزشک سابق کاخ سفید ضمن بیان این که رئیس‌جمهور آمریکا هر روز این کشور را به جنگ همه‌جانبه با روسیه و چین نزدیک‌تر می‌کند، هشدار داد زوال شناختی او باعث کشته شدن مردم خواهد شد.

او یکشنبه (۲۶ فوریه) در حساب توییتر خود نوشت: برای کشور ما هراس‌‌آور است که بایدن فرمانده کل ما باشد. او نیمی از زمان را نمی‌داند کجاست و هر روز ما را به جنگ همه‌جانبه با روسیه و چین نزدیک‌تر می‌کند. زوال شناختی او باعث کشته شدن مردم خواهد شد!!

به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، بر اساس نظرسنجی اخیر «هاروارد کپس-هریس» که اوایل این ماه انجام شد، حدود ۵۷ درصد آمریکایی‌ها درباره آمادگی روانی بایدن تردید دارند و ۶۷ درصد فکر می‌کنند او برای هدایت این کشور خیلی پیر است. 

گمانه‌زنی‌ها درباره توانایی شناختی بایدن به دلیل گاف‌های متعدد او تشدید شده که در جدیدترین مورد گفت «بیشتر از نیمی نیمی از زنان در دولت من زن هستند».

جکسون پیش‌تر هم دولت آمریکا را به عدم شفافیت در خصوص وضعیت رو به وخامت سلامت بایدن متهم کرد.

جکسون به شبکه دیجیتال فاکس‌نیوز گفت: «گزارش مکتوب معاینه فیزیکی که توسط کوین اوکونور پزشک بایدن منتشر شد، بیش از پیش تأیید می‌کند که این دولت همچنان بر کتمان حقیقت پافشاری می‌کند». وی ادامه داد که در هیچ بخشی از گزارش مذکور به وضعیت رو به وخامت روان بایدن اشاره‌ای نشده است.

بایدن ۸۰ ساله که پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکاست، در اکثر موارد حین سخنرانی گاف می‌دهد و مخالفان و منتقدان وی، کهولت سن و زوال عقل را دلیل این گاف‌های او می‌دانند.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور جنجالی سابق ایالات متحده در پیام تبریک سال نوی میلادی، بایدن را ناتوان ذهنی خطاب کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.