خبر زندانی شدن بهنام زارعی صحت دارد؟

در پی انتشار ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی از امتناع یک مامور فراجا از برخورد با یک خانم بی‌حجاب در یکی از مرکز درمانی شهر کرمانشاه، شایعه دستگیری و زندانی شدن این مامور که در ویدئو منتشر شده خود را سروان« بهنام زارعی» معرفی می کند منتشر شد.

در ویدیو منتشر شده، مامور انتظامی می‌گوید که قرار است حافظ جان و مال و ناموس مملکت باشد و این خانم دوست دارد به این شکل لباس بپوشد این موضوع به من ربطی ندارد.» این صحبت های مامور نیروی انتظامی با تشویق حاضرین در مرکز درمانی همراه شد. پس از صحبت های این مامور که خود را سروان «بهنام زارعی» معرفی می‌کند، خانمی که قصد دارد او را مجاب به برخورد با «بی‌حجابی» کند به مامور نیروی انتظامی می‌گوید: «حجاب قانون اجباری کشور است و من از طریق مسئولین با شما برخورد می کنم». مامور انتظامی پاسخ می‌دهد: «شما یک بند از قانون را به من نشان دهید که به جرم بودن بدحجابی اشاره می کند».

پس از چند روز این ویدئو توسط شخص فیلمبردار در فضای مجازی منتشر شد و شایعه دستگیری مامور ناجا نیز از همین جا شکل گرفت.

واحد اطلاع رسانی پلیس کرمانشاه بازداشت را تکذیب کرد

سرهنگ فرزاد پورنظری مسئول واحد اطلاع رسانی پلیس کرمانشاه خبر بازداشت و زندانی شدن «بهنام زارعی» را تکذیب کرد و گفت: «خبر زندانی شدن مامور فراجا صحت ندارد و این مامور مرتکب تخلفی نشده است که زندانی شود. در کلیپ منتشر شده مامور ما با خانم محجبه‌ای که از او فیلمبرداری می کند و قصد دارد او را مجاب به برخورد با بی حجابی کند پاسخ داده که در قانون در خصوص برخورد با حجاب اشاره ای نشده است».

سرهنگ پورنظری در ادامه گفت: «پس از انتشار ویدئو اظهارات مامور فراجا، جهت توجیه و تذکر به بازپرسی نیروی انتظامی استان کرمانشاه فراخوانده شد و تنها در خصوص نحوه بیان و برخورد با شهروندان به او تذکر داده شد و این مامور مورد توجیه آموزشی قرار گرفت».

 
 

گفتنی است به گزارش مرکز اطلاع رسانی فراجا که ۲۳ بهمن ماه منتشر شد، «سرهنگ نورایی» رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه در خصوص کلیپ منتشر شده مربوط به مأمور کرمانشاهی اعلام کرد: مأمور مذکور به دایره بازرسی فراخوانده شد و پس از بررسی دقیق ماوقع، ضمن دادن تذکرات لازم، مورد توجیه آموزشی قرار گرفته است.

سرهنگ نورایی در خاتمه از حساسیت و توجه فرهنگی شهروندان محترم جامعه تقدیر نمود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.