واکنش فوری ماسک به درخواست فضانورد ناسا

دیلی میل گزارش داد، کِلی ابتدا خطاب به ایلان ماسک، کارآفرین میلیاردر آمریکایی در توییتر نوشت: «اوکراین شدیدا به حمایت مداوم شما احتیاج دارد. دفاع در برابر یک نسل‌کشی نوعی قابلیت و توانایی تهاجمی نیست، بلکه بقاست. زندگی‌های بی‌گناهی از دست خواهد رفت. شما می‌توانی کمک کنی. مرسی از شما.»

این توییت پس از آن منتشر شد که شرکت ایلان ماسک دسترسی ارتش اوکراین را به اینترنت استارلینک محدود کرد و خود ماسک فورا به درخواست اسکات کلی واکنش نشان داد و گفت: شما به اندازه کافی باهوش هستی که وارد بازی رسانه‌ها و سایر پروپاگانداها نشوی. استارلینک منبع اصلی ارتباط برای اوکراین به ویژه در خطوط مقدم که دسترسی به اینترنت ندارند، است. با این حال، ما به ایجاد تنش‌ها که منجر به جنگ جهانی سوم خواهد شد، دامن نخواهیم زد.

میخایلو فدوروف، معاون نخست وزیر اوکراین پیشتر در ماه اکتبر گفته بود: بیش از ۱۰۰ موشک کروز زیرساخت‌های انرژی و ارتباطات ما را هدف گرفتند، اما با وجود استارلینک ما فورا ارتباط را در مناطق مهم بازگرداندیم. استارلینک بخش ضروری زیرساخت‌های ما است و به نقشش در این زمینه ادامه می‌دهد.

ایلان ماسک هم در سپتامبر اظهار کرده بود: استارلینک فقط کاربرد "مسالمت‌آمیز" دارد و قوانین و سیاست مربوط به استفاده از آن صراحتا اعلام می‌کند که این اینترنت نباید برای مقاصد نظامی استفاده شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.