ابوالفضل پورعرب: تحریم‌کنندگان جشنواره جوانند؛ شما ببخشید

ابوالفضل پورعرب بازیگر سینما گفت: من امیدوارم و آرزو دارم شما هم مثل من با اتفاقات خوبی که در این سالن افتاده، خوشحال باشید. خوشحالم که در سطح جامعه یک همدلی می‌بینیم که به مردم عزیز و هنرمندانی که جشنواره را داوری کردند و مسئولانی که در شرایط سخت آن را برگزار کردند، دیده می‌شود. آنها با این همدلی باعث شدند که دشمنان ما موفق نشوند به ما بخندند.

او با اشاره به غیبت یکسری از سینماگران در جشنواره امسال، اضافه کرد: بچه‌هایی که به هر دلیلی به جشنواره نیامدند جوان هستند. ما هم روزگاری جوان بودیم و از این اشتباهات مرتکب شدیم. اما حالا که من ۶۱ ساله شده‌ام و میانسالی را گذرانده‌ام، می‌دانم که باید بخشش را یاد بگیریم و باید جوانانی را که به هر دلیل به جشنواره نیامدند ببخشید.

او خطاب به داوران "خسته نباشید" گفت و اضافه کرد: این داوران را سال‌هاست که می‌شناسم. هنرمندی مانند آقای حاتمی‌کیا که یک روزی در برابر همه گفت من دولتی هستم، تکلیف ما با او روشن است و از او نمی‌ترسیم.

پورعرب در پایان اضافه کرد: داوران امسال خیلی محبت کردند در این شرایط سخت داوری را پذیرفتند. از همه هنرمندان حاضر تشکر می‌کنم و امیدوارم کسانی که امسال نیامدند را سال آینده با بخشش در جشنواره ببینیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.