زاکانی: قبل از انقلاب، ملت ما از حقوق اولیه خود محروم بود/ امروز مستقل ترین کشور هستیم

علیرضا زاکانی در پایان راهپیمایی روز ۲۲ بهمن ماه در اهواز با گرامیداشت یاد شهدا، اظهار کرد: امام (ره) فرمود خوزستان دین خود به اسلام را ادا کرد؛ این افق و قله ای است که همه مردم خوزستان به آن افتخار می کنند. روزی که دشمن بعثی چشم طمع به ایران و انقلاب داشت و خوزستان را مورد تجاوز قرار داد، این ملت محبوب و قومیت های مختلف خوزستان بر دهان دشمن زدند.

وی افزود: امروز می بینیم پس از گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی باز هم دشمنان دست به دست هم دادند، قرآن آتش می زدند و می خواهند سپاه قهرمان را تروریسم اعلام کنند، در حالی که خود آن ها تروریسم و منشاء تمام خشونت ها در سراسر جهان هستند.

شهردار تهران گفت: امروز آمریکا و برخی کشورهای اروپایی باید چشم خود را بشویند و پاسخ ایران اسلامی را یکپارچه بشنوند؛ امروز اقوام مختلف خوزستان یکپارچه "آمریکا ننگت باد" را سر می دهند.

زاکانی بیان کرد: تلاش های چند ماهه دشمنان در ایران اسلامی برای تجزیه طلبی، جلوگیری از پیشرفت ایران اسلامی و ادامه خدمت به مردم با شکست مواجه شد. با بصیرت مردم عزیز امروز چهل و چهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفته ایم.

وی عنوان کرد: قبل از انقلاب اسلامی ایران، ملت ما تحقیر شده بود و بدون استقلال و آزادی، از حقوق اولیه خود محروم و در خفقان بود؛ سران خائن این کشور به خود می بالیدند که به نمایندگی از آمریکای جنایتکار، برای آمریکا پایگاه مستحکمی در آسیا ایجاد کنند.

شهردار تهران تصریح کرد: امام (ره) با تمسک به اسلام مسیری را آغاز کرد که منشأ تحول بزرگ تاریخی شد؛ دشمنان به دلیل اینکه ملت ایران آرزوهای انسان های حق مدار را مطالبه کرد، با ما مخالف هستند؛ ملت ایران علاوه بر درخواست آزادی، استقلال، معنویت، عدالت و حرکت در مسیر پیشرفت مسیری را بر روی جامعه بشریت گشود که امروز بعد از ۴۴ سال این مسیر و بیداری ملت ها دشمنان را زمین گیر کرده است.

وی افزود: ۴۴ سال است که دشمن در حال انتقام از ما است و در حال تلاش هستند تا نگذارند آرمان های انقلاب اسلامی به منصه ظهور برسند اما امروز مستقل ترین کشور هستیم.

زاکانی عنوان کرد: امروز پرچم عدالت را برافراشته ایم و در جای جای این مملکت روزنه های نور و حرکت به سمت قله ها دیده می شود و همه در حال تلاش به رسیدن به این قله ها هستند؛ امروز در کشور ما فقر، فساد و تبعیض وجود دارد که فقر قابل تحمل است اما تبعیض قابل تحمل نیست بنابراین نیازمند اصلاحات انقلابی در کشور هستیم.

شهردار تهران با بیان اینکه در عرصه هایی که به تفکر و مکتب امام (ره) تمسک داشته ایم موفق شده ایم، خاطرنشان کرد: چرا ملتی که همیشه تو سری خور بود، امروز به عظمت از آن یاد می شود؟ چرا ملتی که در دوران دفاع مقدس از سیم خاردار هم محروم بود، امروز در عرصه های جهانی به آن تهمت می زنند؟ دیدند ایران در حال کمک به بازمانده ای مانند ابر قدرت روسیه است.

وی افزود: عرصه های پیشرفت در شرایطی است که با تبعیت از رهبری و توکل به خدا حاصل شده است اما هنوز در میانه راه هستیم. امروز وقتی درد دل مردم را می شنویم نشان از این است که باید مسئولان تلاش خود را مضاعف کنند زیرا این ملت شایسته بهترین ها است.

زاکانی عنوان کرد: ایران از رهبری بزرگ، ملتی شایسته، دولتی انقلابی و فداکار برخوردار است و امروز روزی است که باید کاستی های گذشته را جبران کرد؛ اگر عده ای بودند که دل در گرو دشمن داشتند، امروز کسانی هستند که به کمک خدا امیدوارند و به ملت اتکا دارند بنابراین باید همه با هم قیام و تلاش کنیم.

وی افزود: نیازمند جهاد در انسجام بخشی ملت ایران هستیم زیرا دشمن هدف دارد بین مردم تفرقه بیندازد و بین ملت شکاف ایجاد کند بنابراین وحدت ما بزرگترین خار چشم دشمنان است.

شهردار تهران بیان کرد: دشمنان در مقابل استقلال خواهی ملت ایران زانو زده اند و توان مقابله با ایران را ندارند بنابراین تلاش می کنند با ایجاد شکاف بین مردم، ملت را از هم جدا کنند. امروز هر نگاهی در هر نقطه ای از کشور که ملت را در مقابل هم قرار دهد و صحبت از تفرقه و مواردی کند که موجب یاس و نا امیدی مردم می شود، بی شک در مسیر دشمن و خدمت به مردم آمریکا حرکت می کند.

زاکانی عنوان کرد: در کنار جهاد انسجام بخشی و حرکت مسیر وحدت و اتحاد ملی نیازمند جهاد خدمت هستیم؛ مردم شایسته ایران شایسته وضع موجود نیستند. یک دهه حرکت نکردن برخی مسئولان موجب شد که امروز شاهد انواع مشکلات باشیم.

وی بیان کرد: چشم امید به دشمنان دوختن و طلب راه برون رفت از مشکلات از دشمنان، راه غلطی بود که برخی مسئولان این کشور این راه را رفتند. امروز مسئولان باید همه وجود خود را وقف خدمت مردم کنند. امروز باید همه مسئولان را بپاخیزند و خوزستان را دریابند.

شهردار تهران عنوان کرد: همچنین علاوه بر جهاد برای همبستگی و اتحاد، جهاد برای خدمت و گره گشایی از مشکلات معیشتی مردم به ویژه در خوزستان، نیازمند جهاد تبیین هستیم.

زاکانی دشمن گفت: دشمن از غفلت ما سوء استفاده می کند و با جنگ شناختی دارایی هایمان را از دست مان می گیرد؛ تلاش دشمن برای ایجاد نارضایتی، نا امیدی و سیاه نمایی است بنابراین نیازمند جهاد تبیین هستیم تا بگوییم اگر مشکلی وجود دارد این مشکل نسبتی با اسلام، انقلاب اسلامی، رهبری انقلاب و مردم ندارد. این مشکل مربوط به برنامه ها و راهکارهای غلط برخی که چشم از داخل فرو بسته بودند، است.

شهردار تهران بیان کرد: مسئولان باید بدانند جز در مسیر وحدت و همسبتگی و خدمت به مردم نباید حرکت کنند. همه باید در مسیر خدمت به مردم کمک کنند تا رئیس جمهور بار مشکلات را بر دوش بکشد و به کمک این مردم قهرمان، این مشکلات رفع شوند.

زاکانی عنوان کرد: همچنین نیازمند پیوستگی بین مسئولان، دولت و ملت و همه آحاد مردم هستیم تا بتوانیم با پیشرفت و خلق اختراع برای جهانیان الگوی ماندگار باشیم.

وی افزود: ۴۴ سال پیش شعارهای انقلاب اسلامی مورد توجه همه حق خواهان جهان به ویژه مسلمانان قرار گرفت؛ امروز بعد از ۴۴ سال ایران اسلامی در مقابل سلطه گران و سلطه پذیران، پرچم سلطه ستیزی را برافراشته است. امروز محور مقاومت در غرب آسیا می درخشد و ملت ها امید خود را در پی حرکت مردم ایران و انقلاب اسلامی می بینند.

شهردار تهران گفت: هنوز در میانه راه هستیم و باید تلاش کنیم. اگر از استقلال صحبت شد باید در کنار استقلال سیاسی، باید استقلال اقتصادی و فرهنگی نیز به نمایش گذاشته شود زیرا این کار شدنی است و از این ملت بر می آید.

وی بیان کرد: امروز نیازمند اصلاحات انقلابی مورد نظر رهبر که مبارزه با فقر، فساد و تبعیض به عنوان یک گام روشن برای احقاق حقوق ملت توسط مسئولان است، هستیم.

زاکانی گفت: در عرصه های مختلف پیشرفت های زیادی داشتیم اما توان و ظرفیت های مردم و ایران اسلامی حکایت از این دارد که می توانیم در همه عرصه ها قله های افتخار را فتح کنیم و مقدمات ظهور امام زمان (عج) فراهم کنیم.

شهردار تهران بیان کرد: دشمنان با تلاش برای تجزیه طلبی، جنگ هشت ساله، جنگ نرم، ایجاد اختلاف بین مسئولان، فتنه گری در سال ۸۸، تحریم و انواع فتنه ها و هجمه ها، فکر می کنند می توانند با جنگ تلفیقی ایران را به زانو دربیاروند اما امروز پیام مردم حکایت از این دارد که خواسته دشمنان با شکست و نه بزرگ ملت ایران، مواجه شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.