بلایی که خوردن اسمارتیز بر سرتان می‌آورد

اسمارتیز یکی از تنقلات خوش آب و رنگ برای کودکان است اما اگر والدین از مضرات آن باخبر شوند مانع مصرف کودکانشان می شوند.

قند بالا، چاقی، دیابت و سرطان، قند در شکلات و اسمارتیز به صورت افزودنی‌های شیرین هنگام تولید و آماده سازی این محصولات اضافه می‌شود.

به گفته انجمن قلب آمریکا، خوردن خوراکی‌هایی که بیش از حد حاوی شکر اضافه شده هستند مثل کوکی ها، آب نبات، اسمارتیز، بستنی و کیک مشکلات بسیاری مانند چاقی، دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های کبدی و حتی برخی سرطان‌ها را ایجاد می‌کنند.

در مطالعه جدیدی که در مریلند انجام شد، بیش از ۸۰۰ کودک در سن بین شش ماه تا دو سال بررسی شدند و محققان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها دریافتند که کودکان در این رده سنی، «شکر افزوده» بیشتری نسبت به مقدار توصیه شده مصرف می‌کنند که دلیلش می‌تواند مربوط به مصرف آب نبات، شکلات و اسمارتیز باشد.

عوارض رنگ مصنوعی

شاید اسمارتیز‌های رنگارنگ در ابتدا جذاب به نظر برسند، اما همه می‌دانند در تهیه اسمارتیز از رنگ مصنوعی استفاده می‌شود.

رنگ مصنوعی آبی عامل بیش فعالی در کودکان است و احتمال بروز تومور‌های مغزی، کاهش فشار خون، کهیر، آسم یا تب یونجه را بالا می‌برد.

رنگ قرمز عامل مشکلات دهان و دندان و کهیر است و ماده‌ای سرطان زاست. رنگ زرد باعث بیش فعالی، آلرژی، تهوع، اسهال، سردرد و واکنش‌های آلرژیک پوستی خواهد شد.

سلامت دهان و دندان

مواد قندی موجود در آدامس، اسمارتیز و انواع شکلات‌های غیر استاندارد با تخریب دندان ها، زمینه پوسیدگی را فراهم می‌کنند.

یک تحقیق جدید نشان داده کودکانی که اسمارتیز می‌خورند، دندان هایشان ۲ برابر بیشتر از سایر کودکان دچار پوسیدگی و ترک خوردگی می‌شود.

علاوه بر آن مصرف اسمارتیز قبل از هفت سالگی موجب نامنظم در آمدن دندان‌های دایمی می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.