هیچ کشوری شکوه ۴۴ ساله انقلاب اسلامی را ندارد

احمد خاتمی با بیان اینکه هیچ کشوری شکوه ۴۴ ساله انقلاب اسلامی را ندارد، گفت: راهپیمایی فردا تکلیف شرعی و میهنی است، تکلیف شرعی برای آن‌ها که می‌بینند دین به صحنه آمده است، قانون حاکم بر این مردم دین خداست، این نظام الهی را باید تقویت کرد.

اروپایی‌ها از آمریکا بپرسند تقابل با سپاه چه هزینه‌ای دارد/دستاوردهای انقلاب با رژیم پهلوی قابل مقایسه نیست

آیت‌الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران امروز (جمعه ۲۱ بهمن) در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه باور به خداوند سبب می‌شود انسان در همه عرصه‌ها نقطه امید را روشن ببیند، چون خداوند را قادر می‌بیند، گفت: دومین برکتی که این باور دارد، غرورشکن است، کسی که قدرت خدا را باور دارد غرورش معنایی ندارد. این قدرت خداوند را شما مردم از آغاز انقلاب اسلامی باور کرده‌اید. سقوط حکومت 57 ساله پهلوی  چیزی جز اراده قدرت خداوند نبود،‌ رژیمی سقوط کرد که آزادی‌ستیزی و  دین‌ستیزی در دستور کارش بود. آمریکا در 50  سال اخیر به 25 کشور جهان حمله مستقیم و غیرمستقیم کرده است، الآن جمهوری اسلامی  نهال نیست، درخت تنومندی است و این جز قدرت خداوند نیست. 

وی با بیان اینکه خدای سال 1401 همان خدای پیروزی انقلاب و دفاع مقدس است، با خدا باشید  خدا هم کمک می‌کند، گفت: عمر 43 ساله انقلاب تأیید این جمله است، همه کار برای سقوط انقلاب کردند،‌ یکی از آن‌ها، شیطنت‌های حوادث اخیر است. استکبار به جنگ ما آمد و امروز توطئه‌شان خنثی شد، آمریکا پژوهشکده‌های مرتبطش را بسیج کرد که طرح‌هایتان را علیه انقلاب اسلامی برای براندازی به ما بدهید، 200 طرح و برنامه آمریکا از این‌ها گرفت، به فضل خداوند همه این توطئه‌ها خنثی شد. 

آیت‌الله خاتمی در ادامه درباره زلزله اخیر در شهرستان خوی با اشاره به اینکه همه مسئولان مربوط در صحنه حاضر شدند و خدمات را مهیا کردند، گفت: ما خود را همدرد این عزیزان می‌دانیم و امیدواریم هر چه زودتر مشکلات‌شان حل شود، همچنین به زلزله‌زدگان در کشورهای ترکیه و سوریه تسلیت می‌گویم.

وی با اشاره به ایام الله دهه فجر گفت:‌ هیچ کشوری شکوه 44 ساله انقلاب اسلامی را ندارد. راهپیمایی فردا هم تکلیف شرعی و هم تکلیف میهنی است، تکلیف شرعی برای آن‌ها که می‌بینند دین به صحنه آمده است، قانون حاکم بر این مردم دین خداست، این نظام الهی را باید تقویت کرد تا بماند. تکلیف میهنی هم هست برای همه افرادی که به استقلال کشور می‌اندیشند، کشور ما امروز مستقل اداره می‌شود، فردا همه آن‌هایی که به ایران سربلند عشق می‌ورزند در راهپیمایی شرکت خواهند کرد. قرآن، حضور در صحنه را تکلیف می‌داند و معتقد است مؤمنان در صحنه‌ای که حضورشان تأثیرگذار است، حاضر می‌شوند. 

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه برکات راهپیمایی 22 بهمن مثل عملیات فتح‌المبین در جبهه است، گفت: این راهپیمایی شما مردم، عمل صالح است، ثواب نماز جمعه، اعتکاف و روزه‌های مستحبی دارد، با قصد انجام عبادت به صحنه بیایید، هر گامی که دشمنان را خشمگین کند، عمل صالح است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.