رئیس سازمان بهداشت جهانی به سوریه می‌رود

در پی وقوع زلزله ویرانگر در ترکیه و سوریه، رئیس سازمان بهداشت جهانی به سوریه سفر کرده، همزمان سازمان ملل از سفر قریب‌الوقوع معاون دبیرکل این سازمان در امور بشردوستانه خبر داده است.

به گزارش سایت«عربی ۲۱»، تدروس ادهانوم قبریسوس، دبیر کل سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد، سفری را به ترکیه و سوریه شامل حلب زلزله‌زده و دمشق در پی زلزله‌ ویرانگر این دو کشور خواهد داشت که تاکنون هزار کشته برجای گذاشته است.

‌وی پنج‌شنبه در حساب توییتری خود نوشت: من در راه سوریه هستم؛ جایی‌که سازمان بهداشت جهانی بر اساس فعالیت طولانی‌مدت خود در این کشور ارائه خدمات بهداشتی اولیه در مناطق زلزله زده اخیر را پشتیبانی می‌کند.

همزمان سازمان ملل اعلام کرد، مارتین گریفیث، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده کمک‌های فوق‌العاده طی روزهای آتی به ترکیه و سوریه خواهد رفت.

گریفیت، طی روزهای آینده سفری را به غازی‌آنتپ و حلب در شمال غربی سوریه خواهد داشت که طی آن با مقامات سوریه نیز در دمشق دیدار می‌کند.

پیش از این سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بود که تعداد افراد آسیب دیده در نتیجه زلزله ویرانگری که هزاران کشته در ترکیه و سوریه برجای گذاشته ممکن است به ۲۳ میلیون تن برسد.

این سازمان همچنین گفت: در سایه شرایط آب‌وهوایی و پس‌لرزه‌های مستمر با زمان برای نجات جان افراد مسابقه می‌دهیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.