سرنوشت بیت‌کوین در این ماه تغییر می‌‌کند؟

«بیت‌کوین پیش از این حرکتی بالاتر از میانگین متحرک ۱۰ روزه را تایید کرده است و با توجه به سابقه تاریخی بیت‌کوین، قبلا نیز به صورت ماهانه بیش از این موقعیت بسته شده بود و شروع صعودی جدید در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ را رقم زد».

به همین دلیل فوریه مهم‌ترین ماه در سال ۲۰۲۳ خواهد بود؛ بسته شدن ماهانه بالاتر از میانگین متحرک ۱۰ روزه شروع روند صعودی جدید در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ را تایید کرد و در حال حاضر نیز بیت‌کوین به بالای میانگین متحرک ۱۰ روزه بازگشته است بنابراین این سوال وجود دارد که آیا این ماه تصمیم خواهد گرفت که بیت‌کوین روند صعودی جدید را آغاز کند؟

قابل ذکر است، در مورد بیت‌کوین، نزدیک شدن به بالای خط میانگین متحرک ۱۰ روزه نشان می‌دهد که ارز دیجیتال در حال تجربه حرکت صعودی است و می‌تواند در مراحل اولیه روند صعودی باشد. این امر به ویژه برای بیت‌کوین مهم است زیرا این دارایی در سال ۲۰۲۲ دچار افت قیمت قابل توجهی شد.

بیت‌کوین نشانه‌های احتمالی شکست قیمت را بر اساس سایر شاخص‌های فنی نیز نشان داده است. به عنوان مثال، بیت‌کوین به تازگی الگوی معاملاتی تقاطع طلایی را تایید کرد که آخرین بار قبل از دوره‌های صعودی ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ ظاهر شد.

پس از افزایش حدود ۴۰ درصدی برای شروع سال، به نظر می‌رسد، بیت‌کوین در هفته گذشته مسیری پر از دست‌انداز را طی کرده که نشان دهنده شک و تردید کلی سرمایه‌گذاران در مورد افزایش غافلگیرکننده است. در مجموع، رالی بیت‌کوین به بازار کمک کرد تا در سال ۲۰۲۳ حدود ۳۰۰ میلیارد دلار سرمایه اضافه کند تا ارزش یک تریلیون دلاری را پس بگیرد.

به‌طور کلی، بیت‌کوین به دنبال یک کاتالیزور احتمالی از عوامل اقتصاد کلان است که بازار عمومی را در سال ۲۰۲۲ تحت فشار قرار دادند. دارایی‌های ریسکی مانند بیت‌کوین احتمالا با کاهش نرخ تورم سود می‌برند.

با این حال، علی‌رغم محرک‌های احتمالی صعودی، بیت‌کوین با عدم قطعیت مواجه است زیرا اولین ارز دیجیتال نتوانست بالای ۲۳هزار دلار را نگه دارد، سطحی که در روزهای اخیر به عنوان مقاومت قابل توجهی ظاهر شد. همچنین بیت‌کوین در نمودارهای روزانه و هفتگی فقط کمتر از ۰.۵ درصد اصلاح شده است و با سطح قیمت ۲۲هزار دلار معامله می‌شود.

در نهایت، با اصلاح بیت‌کوین در کوتاه مدت، این دارایی همچنان تحت سلطه احساسات صعودی است که احتمالا باعث افزایش قیمت می‌شود.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱.۰۵ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۳.۷۶ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۴۱.۳۲ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۱۲ درصد افزایش داشته است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۲.۵۲ میلیارد دلار است که ۱.۶۲ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۶.۳۵ میلیارد دلار است که ۱۰.۱۵ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۵۷.۰۳ میلیارد دلار است که ۹۱.۲۲ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۵۷ به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۲۲هزار و ۵۵۹.۴۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۰۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۵۴ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۶۲۲.۴۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۴۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۰۹ درصد کاهش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۳۱۹.۱۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۸۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۶۰ درصد کاهش

۵- یو اس دی کوین

قیمت:  ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۲ درصد کاهش

۶-  ریپل

قیمت: ۰.۳۹۱۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۲۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۵.۲۷ درصد کاهش

۷-  کاردانو

قیمت: ۰.۳۸۲۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۴.۲۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۰۳ درصد کاهش

۸ - دوج کوین

قیمت: ۰.۵۷۰۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۹۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۵۹ درصد کاهش

۹-  سولانا

قیمت: ۲۲.۴۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۲۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۱.۳۶ درصد کاهش

۱۰ -پولکا دوت

قیمت: ۶.۵۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۱۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۴۴ درصد افزایش

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.