مسمومیت دانش آموزان قم با آمونیاک تکذیب شد

وی گفت: ۳۱ نفر از دانش آموزان تا عصر روز گذشته در بیمارستان‌های شهید بهشتی و فرقانی قم بستری بودند که طی سرکشی که انجام شد، حال عمومی آنان خوب و مشکل حادی وجود ندارد و به مرور از مراکز درمانی مرخص خواهند شد.

وی اظهار داشت: تمام امکانات لازم برای درمان دانش آموزان درقم وجود دارد و تا الان مشکل حادی که باعث ضایعه پایداری باشد، مشاهده نشده و هیچ گونه موردی که موجب مرگ، کما، فلج شدگی و یا خونریزی گوارشی نداشته‌ایم.

محبی درخصوص علت حادثه مسمومیت دانش آموزان دربرخی مدارس قم نیز گفت: علیرغم اینکه حتی دستگاه‌های مسئول خارج از استان با تمام امکانات تخصصی و فوق تخصصی درقم حضور یافتند، اما هنوز به عامل مشخصی درخصوص این حوادث دست نیافته‌ایم.

عباس جعفری، مدیرعامل آتش نشانی قم نیز با رد هرگونه مسمومیت دانش آموزان توسط گاز آمونیاک گفت:‌با بررسی‌های انجام شده، مسمومیت دانش آموزان توسط آمونیاک مورد تایید نیست.

وی افزود: براساس مصوبات آخرین جلسه مدیریت بحران استان مقرر شد سازمان آتش نشانی، مدارس را از نظر ایمنی بررسی کند که ما از روز سه‌شنبه هفته جاری کار را شروع کردیم و تاکنون ۱۱۵ مدرسه را بیشتر از لحاظ گاز‌های ضد حریق و ضد انفجار را بررسی کردیم، همچنین موتورخانه‌های مدارس بررسی شده است که تاکنون به مورد خاصی دست نیافته‌ایم.

جعفری اظهار داشت: کارشناسان آتش نشانی در مدارس چهار گاز CO، CO ۲، اسید سلفوریک و میزان اکسیژن را بررسی می‌کنند.بررسی بقیه مدارس نیز توسط آتش‌نشانی امروز و در روز‌های آینده ادامه خواهد یافت.

سریال مسمومیت دانش آموزان مدارس قم که بیش از دو ماه آغاز شده بود و هنوز علت آن مشخص نشده تا روز دوشنبه هفته جاری ادامه داشت، در گزارش مسمومیت‌های روز دوشنبه هفدهم بهمن‌ماه هشت مدرسه به اورژانس ۱۱۵ قم اعلام شد، پس از بررسی و حضور تیم‌های امدادی در مدارس ۶۱ دانش آموز به مراکز درمانی منتقل شدند.

با توجه به نظر کارشناسان مبنی بر ضرورت بررسی جوانب مسائل پیش آمده در مدارس و درخواست تعدادی از اولیا، روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۸ و ۱۹ بهمن ماه کلاس‌های آموزشی تمامی مدارس استان بصورت غیرحضوری برگزار شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.