ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی آغاز شد

هر یک از بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی می‌توانند شخصاً و بدون نیاز به مراجعه حضوری، برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۲ میلیون تومانی در این سامانه ثبت‌نام کنند.

این سامانه از ساعت ۱۰ صبح روز پنج‌شنبه ۲۰ بهمن لغایت ۳۰ بهمن، از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir در دسترس خواهد بود.

تسهیلات قرض‌الحسنه سازمان تأمین‌ اجتماعی در این مرحله به بازنشستگان واجد شرایط سراسر کشور پرداخت می‌شود و برای هر شهرستان متناسب با تعداد بازنشستگان، سهمیه مشخصی تعیین شده و در هر شهرستان تا زمان تکمیل ظرفیت، امکان ثبت‌نام فراهم خواهد بود.

با توجه به محدودیت منابع و وجود متقاضیان فراوان برای دریافت تسهیلات؛ بازنشستگانی که سن آنها حداقل ۵۰ و حداکثر ۷۸ سال است و دارای حداقل دو فرزند تحت‌ تکفل هستند و طی دو سال گذشته نیز از تسهیلات قرض‌الحسنه استفاده نکرده‌اند، در این مرحله امکان استفاده از این تسهیلات را دارند.

متقاضیان باید در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌ اجتماعی به نشانی es.tamin.ir از پیش ثبت‌نام کرده باشند و داشتن حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه‌پردازی و فراهم بودن امکان قانونی کسر اقساط براساس شرایط حقوق دریافتی از دیگر شرایط دریافت این تسهیلات اعلام شده است.

این سامانه تا پایان روز یکشنبه ۳۰ بهمن ماه برای ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات فعال خواهد بود.

متقاضیان این تسهیلات لازم است در مدت زمانی مشخص‌شده، پس از ثبت‌نام در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌ اجتماعی؛ در منوی مستمری بگیران گزینه ثبت درخواست تسهیلات را انتخاب کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.