واکنش جالب پسر ترامپ به بالون چینی

 دیلی میل گزارش داد، دونالد ترامپ جونیور، پسر ۴۵ ساله دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا عکس بادکنک هلیومی "ترامپ بچه کوچولو" را در توییتر پست کرد و گفت: اکنون این بادکنک باید به سمت پکن فرستاده شود.

عکسی از موشکی که بالون چینی را هدف قرار داد

روز پنج‌شنبه پنتاگون از رویت اولین "بالون جاسوسی چینی" بر فراز مونتانا خبر داد. سپس روز جمعه، پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون گفت که دومین "بالون جاسوسی چینی" این بار بر فراز آمریکای لاتین مشاهده شد. پیشتر پکن اعلام کرده بود که بالون اول که بر فراز آمریکا مشاهده شد، "ماهیت غیر نظامی" داشته و برای "تحقیقات علمی" استفاده می‌شود. پس از این اتفاق، جنگنده‌های آمریکایی روز شنبه به وقت محلی بالون چینی را که بر فراز سواحل کارولینای جنوبی در حال پرواز بود، ساقط کردند.

ترامپ جونیور پیشتر در این راستا توییت زده بود که آمریکایی‌ها باید اجازه داشته باشند که "خودشان اقداماتی انجام دهند" و این بالون را خودشان منهدم کنند.

پس از آنکه این بالون چینی منهدم شد، ترامپ جونیور عکس این بادکنک هلیومی را در توییترش منتشر کرد؛ بادکنکی که هنگام سفر ترامپ در زمان ریاستش به انگلیس در سال ۲۰۱۸ از آن رونمایی شد و شهردار لندن با نمایش این بادکنک که ترامپ را به یک "بچه کوچک عصبانی" تشبیه کرده بود، موافقت کرد.

ترامپ جونیور همراه این عکس نوشت: «جدی این عکس جالب است!»

از آنجایی که ورود دونالد ترامپ در توییتر پیشتر ممنوع اعلام شده بود، مشخص نیست که آیا پدر ترامپ جونیور نسبت به ارسال این عکس مطلع است یا خیر.

دونالد ترامپ در واکنش به خبر "بالون جاسوسی چینی" در شبکه اجتماعی خود "تروث سوشال" نوشت: «این ماجرا هم مثل خروج از افغانستان و هر اتفاق دیگری در دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا افتضاح است.» وی همچنین در پاسخ به ادعای پنتاگون مبنی بر اینکه زمان ریاست ترامپ هم بالون‌های چینی وارد حریم هوایی ایالات متحده آمریکا شده بودند، گفت: «هرگز چنین چیزی رخ نداد. چین احترام زیادی برای بنده قائل بود. این‌ها همه از دم اطلاعات غلط هستند.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.