تحریم ۵۴ فرد و نهاد مرتبط با روسیه از سوی کانادا

کانادا اعلام کرد که ۵۴ فرد و نهاد مرتبط با روسیه به دلیل «تهاجم غیرقانونی روسیه به اوکراین» تحریم کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه کانادا جمعه شب با انتشار بیانیه‌ای گفت: از این مجموع ۳۸ فرد و ۱۶ نهاد به دلیل همدستی در کارزار دروغ‌پراکنی و پروپاگاندای روسیه تحریم شدند.

ملانی جولی وزیر خارجه کانادا این تحریم‌ها را در ارتباط با تهاجم غیرقانونی روسیه و تلاش برای ضمیمه کردن خاک اوکراین به سرزمین خود تایید کرده است.

این بیانیه افزود: ارگان‌های مختلف از جمله گروه رسانه‌ای میا روسیا سگدونیا که رسانه‌های ریانووستی، پرایم، توک، کوت و بالت‌نیوز را زیر چتر خود دارد تحریم شده‌اند.

دمیتری گورنوستایف معاون سردبیر روسیا سگدونیا، سرگئی بریلف خبرنگار و اوگنی پودونبی خبرنگار جنگ از جمله افرادی هستند، که تحریم شده‌اند.

وزارت خارجه کانادا در بیانیه خود اعلام کرد که طبق گزارش‌ها، «بنیاد مبارزه با سرکوب» و «مرکز بین‌المللی اتحاد جهانی» با یوگنی پریگوژین میلیاردر روس و مالک گروه شبه‌نظامی واگنر ارتباطاتی دارند. از این رو، این نهادها نیز تحریم می‌شوند.

اولگ استپانوف سفیر روسیه در کانادا این تحریم‌ها را «مضحک» خواند و گفت: این تحریم ها نشان می‌دهد که خانم جولی به اوکراین و آمریکا خوش‌خدمتی می‌کند.

وی افزود: به این تحریم‌ها پاسخ داده خواهد شد. ما به هر اقدام غیردوستانه مقام‌های فعلی کانادا پاسخ می‌دهیم. اگر اقدامات غیردوستانه متوقف شود ما نیز نیازی به پاسخ دادن نمی‌بینیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.