رئیسی : ذخایر ارزی ما جایی برای نگرانی ندارد/آینده سفره مردم را بسیار روشن می‌بینیم

رئیس جمهور گفت: بارها گفته‌ایم که ذخایر ارزی ما جایی برای نگرانی ندارد و فعالان اقتصادی که می‌خواهند کار اقتصادی واقعی کنند بدانند مشکل ارزی نداریم، اما دشمنان باز می‌خواهند در دل مردم تردید و نگرانی ایجاد کنند. بازهم می‌گوییم هیچ مشکلی در این زمینه نداریم و به کوری چشم دشمنان در آینده هم نخواهیم داشت.

رئیسی با بیان اینکه دشمنان می‌خواستند شرایط کشور به گونه‌ای باشد که رکورد حاکم باشد و تحریم‌ها بر کاهش تولید منجر شود، تاکید کرد: ما میزان قابل‌توجهی نفت صادر می‌کنیم و امروز تجارت ما رشد چهل تا پنجاه درصدی در منطقه دارد و این مسبوق به سابقه نبوده است. دشمنان بعد از اینکه دیدند تحریم‌ها شکست خورد یک جنگ ترکیبی را به راه انداختند تا کشور و ملت دچار یاس شوند و در همه حوزه‌ها با همه ظرفیت‌ شروع به فتنه‌انگیزی کردند.

رئیس‌جمهوری ادامه داد: باید صمیمانه به عنوان طلبه خدمتگزار مردم از آنان تشکر کنم و به ویژه متشکر زنان و دختران باشم که دشمن را در زمینه رسیدن به اهدافش ناکام گذاشتند.

وی تصریح کرد: به ما پیغام می‌دهند از کشورهای منطقه و کشورهای اروپایی و دیگر نقاط که نادرست عمل کرده‌اند و در حق ملت ایران درست عمل نکردند و حالا می‌گویند بیایید با هم حرف بزنیم. عجب! شما در حق ملت ایران جفا کردید و تصور داشتید که به هدفتان می‌رسید اما نمی‌دانستید که اینجا ایران است و این ملت با اهل بیت پیوند خورده است.

مردم زلزله زده خوی: ۴ روز بیرون ماندیم /هیچ عدالتی در کار نیست

رئیسی گفت: شما فکر کردید محاسبه‌ای که درباره ملت‌های دیگر دارید درباره ملت ایران هم درست است. این محاسبه غلط شما بود و به نتیجه نرسیدید. این ملت مقاوم است و ایستادگی می‌کند. شما می خواهید وضعیت پول ملی ما را تضعیف کنید و با ایجاد تورم انتظاری اقتصاد ما را به هم بزنید، اما این کشور هم آگاهی دارد و هم ثروت و هم شما را می‌شناسد.

رییس‌جمهوری ادامه داد: امروز شرایط کشور به گونه‌ای است که برخلاف همه مشکلات و تنگناهای معیشتی با ظرفیت‌هایی که در کشور موجود است شرایط به نحوی پیش می‌رود که مشکلات را پشت سر می‌گذاریم و آینده معیشت و سفره مردم را بسیار روشن می‌بینیم.

وی یادآور شد: وقتی سه هزار کارخانه تعطیل و نیمه‌تعطیل به چرخه بازگشتند اشتغال بهبود یافت و امروز می‌بینیم که نرخ بیکاری در حال کاهش است. یقین داریم با همت مدیران و مسئولان آنچه مورد نیاز مردم شهرستان ری است هم آماده و فراهم شود.

رئیسی ادامه داد: ما جایی نمی‌رویم که کلنگ بزنیم بلکه به دنبال پروژه‌های نیمه‌کاره‌ای هستیم که جلوی چشم مردم این منطقه است و آنان را رنج می‌دهد و آن‌ها را تکمیل می‌کنیم؛ حالا این پروژه به نام هر کسی که می‌خواهد تمام شود. ما آن را به نام انقلاب اسلامی می‌دانیم.

رئیس‌جمهوری ادامه داد: بررسی‌ها درباره شهرستان ری امروز انجام شد و مشکلات را مرتفع خواهیم کرد و از نظرات مردم برای پیشبرد امور حتما بهره‌مند خواهیم شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.