در ۲۴ ساعت آینده مشکل زلزله‌زدگان خوی حل می‌شود

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به با اقدامات نیروی زمینی در کمک به زلزله زدگان شهرتان خوی، گفت: نیروی زمینی ید طولایی در کمک به مردم در سیل، زلزله و دیگر بلایایه طبیعی دارد ولی تجربه ما در زلزله بیشتر است چرا که نیروی زمینی در سال ۹۶ در زلزله سرپل ذهاب، قابلیت منحصر خود را به منصه ظهور گذاشت.

وی ادامه داد: نیروی زمینی ارتش و قرارگاه شمال غرب ارتش از نخستین لحظات وقوع زلزله در خوی پای کار آمده و تمام ظرفیت‌های خود را برای امداد به مردم بسیج کرده است و خدمات نیروی زمینی ارتش به زلزله‌زدگان خوی ادامه دارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش بزرگ‌ترین مشکل مردم در این منطقه را مرکز درمانی و بیمارستان دانست و افزود: در این رابطه ما بیمارانی که داخل بیمارستان بودند را به دلیل نا ایمن بودن ساختمان بیمارستان تخلیه کردیم تا در امان باشند و یک بیمارستان صحرایی فوق العاده مجهز را از مراغه به خوی انتقال دادیم و به فضل خدا و با تلاش کادر درمانی ارتش امروز یک بیمار بدحال نیز گزارش نشده است.

امیر حیدری ادامه داد: بیماران یا در همان بیمارستان منطقه‌ای سیار درمان و یا ناوگان بسیار گسترده آمبولانسی که در منطقه مستقر کرده‌ایم، آنان را به بیمارستان‌های شهرهای همجوار منتقل کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تا به امروز تمام تلاش و تمرکز ما در خصوص پخت غذای گرم برای مردم خوی، انتقال مجروحین و مصدومین باقیمانده و اسکان کارکنان و امداد رسانی‌هایی که مورد نیاز مردم است.

امیر حیدری با اشاره به توان مهندسی نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: نیروی زمینی آمادگی خود را برای بازسازی سریع و جهادی تمام آن مناطق اعلام کرده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در رابطه با اخبار منتشر شده در خصوص مشکلات مردم زلزله زده برای اسکان موقت نیز گفت: ما در نیروی زمینی در بحث اسکان موقت و چادر هر چه که در توان داشتیم پای کار آورده‌ایم، همچنین پادگان خوی را در اختیار مردم قرار داده‌ایم، در این رابطه بازهم اعلام آمادگی می‌کنیم تا در صورت نیاز خدمتگزار مردم باشیم.

امیر حیدری مهم‌ترین مسئله در خوی را بحث سرما و اسکان موقت دانست و افزود: الحمدلله مجموعه دولت هم پای کار آمده است و من فکر می‌کنم با توجه به دستوراتی که آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور داده‌اند، طی بیست و چهار ساعت آینده مشکل حل می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.