برف و باران در راه تهران/آماده‌باش مدیریت بحران

رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از آماده‌باش برای بارش برف و باران در پایتخت خبر داد.

زلزله افسوس را لرزاند

پدرام قودجانی با اشاره به هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی استان تهران در مورد بارش برف و باران در نقاط مختلف تهران گفت:‌ برابر پیش‌بینی انجام شده در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری بارش سنگین برف در مناطق شمالی و شمال شرقی، بارش برف و باران در مناطق غربی و شمال غربی و بارش باران در سایر مناطق شهر تهران پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه حسب بررسی‌های صورت گرفته اوج بارش‌ها را در روز سه شنبه شاهد خواهیم بود، گفت:‌ در همین راستا نیز با توجه به اینکه برابر پیش‌بینی‌های صورت گرفته ایجاد اختلال در سفرهای داخل و بین شهری، یخبندان و لغزندگی مسیرها به‌ویژه در مناطق کوهستانی، آب گرفتگی معابر و... متصور است، لذا لازم است دستگاه امدادی و خدماتی و نیز شهروندان آمادگی لازم را در این خصوص داشته باشند.

رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه اطلاع رسانی و هماهنگی‌های لازم برای اتخاذ تمهیدات لازم و ارتقا آمادگی برای مواجهه با بارش‌های پیش بینی شده با دستگاه های ذیربط انجام شده است، گفت:‌ همکاران در مجموعه شهرداری تهران خصوصاً در ستادهای برف روبی، معاونت های خدمات شهری مناطق، شرکت بهره‌برداری مترو، سامانه ۱۳۷ و... تمهیدات لازم را اتخاذ کرده‌اند.

قودجانی با بیان اینکه رصد مستمر معابر شهری از سوی همکاران ما در مجموعه شرکت کنترل ترفیک و سازمان مدیریت بحران شهر تهران در دستور کار قرار دارد، گفت: باید اقدامات لازم و به موقع به محض اطلاع رسانی و اعلام نقاط مستعد خطر از سوی تیم های عملیاتی صورت گیرد.

وی ادامه داد:‌با توجه به اینکه فعالیت سامانه بارشی موصوف غالب کشور را در بر خواهد گرفت به شهروندان عزیز نیز توصیه می‌شود که ضمن پرهیز از سفرهای غیر ضروری در ایام یاد شده، در مسافرت ها ضمن همراه داشتن زنجیر چرخ، از وجود سوخت کافی و لوازم گرمایشی مناسب اطمینان حاصل کرده و خواهشمندیم در این ایام از تردد غیرضروری به خصوص در محورهای کوهستانی، فعالیت‌های کوهنوردی، حضور در حاشیه رودها و مسیل‌ها و ... اجتناب کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.