دسترسی شرکت دفاعی ترکیه به اطلاعات ناتو

 در حالیکه زمزمه‌هایی از احتمال خروج ترکیه از ناتو به گوش می رسد، رسانه‌های ترکیه روز یکشنبه مدعی شدند که تمام تاسیسات ناتو در سراسر جهان به زودی از نرم افزار زیرساخت اطلاعاتی توسعه یافته توسط یک شرکت دفاعی ترکیه استفاده خواهند کرد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «تی‌آر‌تی»، یک شرکت دفاعی دولتی ترکیه اعلام کرده که دو قرارداد عمده در مورد هدایت، جمع‌آوری، فرآیند، انتشار و استفاده از اطلاعات را با ائتلاف ناتو منعقد کرده است.

این تصمیم توسط آژانس ارتباطات واطلاعات ناتو گرفته شده  و نگهداری سامانه‌های ارتباطی و اطلاعاتی را برای سران و فرماندهان  این ائتلاف انجام می‌دهد.

این شرکت ترکیه‌ای مدعی است که این پروژه یکی از بزرگترین برنامه‌های توسعه نرم‌افزاری است که تاکنون از سوی ناتو به ترکیه واگذار شده است.این شرکت اعلام کرده که تمامی فرماندهی‌ها و پایگاه‌های نظامی ناتو در سراسر جهان جریان اطلاعاتی خود را از طریق نرم افزاری که این شرکت توسعه و نوسازی خواهد کرد، مدیریت می‌کند.

 شرکت نرم افزاری ترکیه و ناتو به دلایل امنیتی به جزئیات بیشتری از این پروژه اشاره نکرده‌اند.

منابع رسانه‌های  چهارشنبه گذشته از احتمال خروج ترکیه از ائتلاف ناتو به رهبری آمریکا خبر دادند. خبرگزاری «نیوز آرمنیا» به نقل از رسانه‌های ترکیه‌ای نوشت که در روزهای اخیر  «اتهم سانجاک،» قائم مقام  رئیس حزب «مادر وطن» ترکیه، گفت که ممکن است این کشور در  پنج تا شش ماه آینده از  ناتو خارج شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.