از حوالی ظهر امروز برخی رسانه‌ها از پناهندگی عاطفه احمدی به آلمان خبر داده‌اند؛ دختری که پرچمدار ایران در المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن بود و نفر اول اسکی ایران محسوب می‌شود.

عاطفه احمدی، اسکی‌باز ۲۲ ساله ایران، تنها زن شرکت‌کننده کشورمان در المپیک زمستانی پکن محسوب می‌شود. او دارنده پنج مدال آسیایی و چند مدال طلا در رقابت‌های بین‌المللی اسکی است و حالا اخبار غیررسمی حکایت از این دارد که او به آلمان پناهنده شده است.

برخی رسانه‌ها نوشته‌اند عاطفه احمدی چند روز پیش با هدف آمادگی برای حضور در مسابقات جهانی فرانسه به آنجا سفر کرد، اما گفته شده قصدی برای شرکت در این مسابقات همراه با اعضای تیم ملی اسکی ایران ندارد و به آلمان درخواست پناهندگی ارائه کرده است.

این دومین‌بار طی روزهای اخیر است که خبرهایی درباره اعلام پناهندگی عاطفه احمدی منتشر می‌شود. چند روز قبل هم شایعه‌ای درباره مهاجرت یا پناهندگی او به فرانسه شنیده شد اما خود احمدی در واکنش نوشت که با هزینه شخصی‌اش به این کشور رفته تا قبل از مسابقات جهانی اسکی آلپاین - که ۲۷ تا ۳۰ بهمن برگزار می‌شود - تمرین کند.

اما درباره عاطفه احمدی چه می‌دانید؟ پرچمدار ایران در المپیک زمستانی پکن چندی قبل در مستندی درباره دشواری‌های و محدودیت‌های پیش پایش برای قدم گذاشتن در مسیر افتخار، توضیح داده بود.

عاطفه احمدی در بخشی از این مستند می‌گوید اگر به ابتدای راه بازگردد، احتمالا رشته دیگری را انتخاب خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.