حماس اعلام کرد: عملیات قدس پاسخ به جنایت جنین بود

جنبش حماس ضمن تبریک عملیات قدس و تبریک و تسلیت شهادت مجری دلاور آن، تاکید کرد که پاسخ خون، خون است و ملت فلسطین پیروز خواهد شد.

نخستین واکنش آمریکا به عملیات قدس

در این بیانیه آمده است: ما در جنبش حماس عملیات قهرمانانه شهید خیری علقم (۲۱ ساله) ساکن اردوگان شعفاط در قدس در داخل شهرک "نبی یعقوب" واقع در اراضی شهرک بیت حنینا در شمال قدس اشغالی را تبریک می‌گوییم.

حمله نظامیان اسرائیل به محل سکونت مجری عملیات قدس

این بیانیه می‌افزاید: این عملیات پاسخی طبیعی به جنایت جنین و هتاکی صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی و جنایات روزانه اشغالگران  علیه ملت فلسطین و پیامی آتشین به دولت رژیم صهیونیستی بود بدین مضمون که عزم و اراده ملت فلسطین درهم نمی‌شکند و مقاومت این ملت به رغم تمامی دردها و سختی‌ها شدت خواهد گرفت.

حماس بیان کرد که ملت فلسطین به وارد آوردن ضرباتی سخت به اهداف و مواضع دشمن و شهرک‌های صهیونیستی ادامه خواهد داد و مقاومت تنها گزینه ملت فلسطین تا آزادسازی این سرزمین و مقدساتش و بازپس‌گیری کامل حقوق ملی خویش خواهد بود.

همچنین دیگر گروه‌های فلسطینی عملیات شهادت طلبانه شب گذشته در قدس اشغالی که به هلاکت ۹ صهیونیست و زخمی شدن شماری دیگر منجر شد، را تبریک گفتند.

از سوی دیگر، جبهه خلق برای آزادی فلسطین عنوان کرد که ملت فلسطین هرگز در برابر سیاست‌ها و جنایات دولت اشغالگر اسرائیلی تسلیم نمی‌شود و مقاومت ادامه دارد و در هر مکانی دامن اشغالگران را خواهد گرفت تا در نهایت تمامی آن‌ها را از این سرزمین بیرون رانده و آزادی و استقلال برای ملت فلسطین محقق شود.

همچنین جنبش احرار ضمن تبریک این عملیات قهرمانانه، شهادت مجری عملیات را تبریک و تسلیت گفت و تاکید کرد که این عملیات دلاورانه و شجاعانه پاسخی مناسب به جنایات دشمن به ویژه کشتار جنین بود.

طارق سلمی سخنگوی جهاد اسلامی گفت مواضع شتابزده برخی سفرای اروپایی و آمریکا پیرامون عملیات قهرمانانه در قدس بار دیگر سیاست‌های دوگانه غرب را بر ملا کرد و نشان داد که آن‌ها همیشه رنج و محنت‌های ملت فلسطین و ظلم و جنایت رژیم اشغالگر و ارتش جنایتکار آن علیه این ملت را نادیده می‌گیرند.

سلمی افزود: این کشورها و هیئت‌ها در مقابل قتل و کشتار روزانه زنان و کودکان فلسطینی و قربانی شدن افراد بی‌گناه در فلسطین خفه خون گرفته‌اند.

وی تاکید کرد که بیانیه‌های آنان به وضوح ثابت می‌کند که آن‌ها فاقد ارزش‌های اخلاقی هستند و از تروریسم رژیم اشغالگر حمایت کرده و آن را تقویت می‌کنند.

لازم به ذکر است که در عملیات شهادت طلبانه در قدس اشغالی که توسط خیری علقم جوان ۲۱ ساله فلسطینی انجام گرفت، ۹ صهیونیست به هلاکت رسیده و بیش از ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.