«ایران» در دستور کار نشست بعدی شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا

کمیسیونر عدالت و برابری اتحادیه اروپا در سخنرانی در پارلمان اروپا با مطرح کردن ادعاهایی درباره ناآرامی‌های اخیر در ایران، گفت که موضوع ایران در دستور کار نشست بعدی وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا خواهد بود.

به گزارش وبگاه سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، دیدیه ریندرز، کمیسیونر عدالت و برابری اتحادیه اروپا در سخنانی اجرای حکم علیرضا اکبری، شهروند دوتابعیتی ایرانی-انگلیسی و کارمند پیشین وزارت دفاع را که به جاسوسی برای دستگاه اطلاعاتی انگلیس محکوم شده بود را محکوم کرد.

ریندرز با مطرح کردن اظهاراتی مداخله‌جویانه درباره امور داخلی ایران ادعا کرد: وضعیت در ایران همچنان باعث نگرانی است. قیام‌های فعلی نشان‌دهنده نارضایتی عمیق است. خواسته اصلی اعتراضات فعلی احترام به حقوق اساسی، کرامت و تغییر واقعی است.

او در ادامه  با بیان این که  به نظر می‌رسد که شدت اعتراضات در هفته‌های اخیر کاهش یافته، مدعی شد: این، احتمالا به دلیل بازداشت‌های گسترده و اعدام معترضان است. این سرکوب حالا به دادگاه‌ها کشانده شده است که در آن‌جا احکامی تند، از جمله حکم اعدام به عنوان ابزار سرکوب به کار گرفته می‌شود.

این مقام اتحادیه اروپا با مطرح کردن این اظهارات مداخله‌جویانه علیه ایران، گفت: مهم است که اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن به انتقال پیامی واضح و محکم در راستای کارهایی که تا کنون انجام شده است،‌ ادامه دهند. ایران در نشست بعدی شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا باز هم در دستور کار خواهد بود و من به شما اطمینان می‌دهم که تمامی گزینه‌ها برای پاسخ اتحادیه اروپا به رخدادهای ایران روی میز است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.