دستیار ویژه پوتین: روابط ایران و روسیه در حال گسترش است

دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه با اشاره به اهمیت کریدور شمال به جنوب، اظهار کرد: تعاملات گسترده میان دو کشور در تحقق اهداف مشترک اقتصادی بسیار با اهمیت است و در رابطه با راه آهن آستارا به رشت ایران و روسیه در تلاش هستند.

ایگور لویتین در جریان بازدید از بارانداز ریلی آستارا و همچنین پروژه راه آهن آستارا به رشت، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز بازدیدی از راه آهن بین المللی آستارا و همچنین بارانداز ریلی و ترمینال غلات آستارا داشتیم تا تصویر دقیقی از روند اجرای پروژه را در این منطقه بسیار مهم از کشور جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم.

وی راه اندازی خط ریلی آستارا به رشت را بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: نگاه روسیه اینگونه است که احداث این خط ریلی علاوه بر توسعه فعالیت های تجاری بین دو کشور، فضای بهره مندی بیشتر مردم از موهبت دریای خزر را فراهم کند.

دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه تصریح کرد: طبق دستور ولادیمیر پوتین، ریاست جمهوری روسیه برنامه احداث خط ریلی آستارا به رشت را آغاز می کنیم و متمرکز می شویم بر کار کارشناسی اشخاصی که می خواهند این مسیر ریلی را طراحی و اجرا کنند.

لویتین با تقدیر از استاندار گیلان برای میزبانی و وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران بابت هماهنگی این سفر و بازدید خوب، اظهار کرد: بار روسیه از گذرگاه مرز ریلی آستارا عبور می کند و ما می خواستیم عینا ببینیم که این مسیر چگونه عمل می کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.