هشدار سطح نارنجی برای خراسان جنوبی

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به ورود دو سامانه بارشی طی روزهای آتی به استان، گفت: در این راستا هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

مدیرکل هواشناسی خراسان‌جنوبی بیان کرد: با این توده هوای ناپایدار جوی وزش باد، کاهش دما، بارش باران و برف در گردنه‌ها و گذرگاه‌های کوهستانی و مناطق سردسیر و مرتفع و احتمال رعد و برق در نواحی جنوبی استان پیش بینی می‌شود.

مناطق اثر توده‌های ناپایدار

خندان رو گفت: این توده هوای ناپایدار جوی در نهبندان، سربیشه، درمیان، بیرجند، خوسف و جنوب شهرستان‌های طبس و سرایان تأثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: این سامانه موجب لغزندگی و یخ زدگی سطح جاده‌ها، اختلال در ناوگان حمل و نقل، کاهش دید افقی بر اثر پدیده مه و احتمال وقوع رواناب و آب‌گرفتگی معابر در نواحی جنوبی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سامانه دیگری (سامانه پر فشار جوی) نیز از پیش از ظهر چهارشنبه ۲۸ دی ماه وارد خراسان جنوبی می‌شود، بیان کرد: تأثیرگذاری آن تا اواخر یکشنبه دوم بهمن ماه خواهد بود.

کاهش دمای هوا تا ۱۰ درجه سلسیوس

خندان رو گفت: کاهش محسوس و قابل ملاحظه دمای هوا بین پنج تا ۱۰ درجه سلسیوس و گسترش و تشدید سرما و یخبندان از اثرات ورود این سامانه است.

وی با بیان اینکه این سامانه در بیشتر شهرهای خراسان جنوبی تأثیرگذار خواهد بود، اظهار کرد: این سامانه موجب یخ زدگی جاده‌ها به ویژه نیمه شرقی خراسان جنوبی، احتمال اختلال در رفت و آمد، افزایش مصرف منابع انرژی برق و گاز و احتمال خسارت به بخش کشاورزی خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: در این راستا به شهروندان خراسان جنوبی پرهیز از سفرهای غیر ضروری، مدیرت مصرف منابع انرژی، اطمینان از سالم بودن بخاری وسیله نقلیه، همراه داشتن تجهیزات سفر زمستانه و… توصیه می‌شود.

خندان رو ادامه داد: در روز گذشته نیز قاین ۴ میلی متر بارندگی، آبیز و ارسک دومیلی متر داشته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.