محکومیت تحریم بخش بهداشت و درمان سوریه توسط آمریکا از سوی دمشق

دمشق اقدامات اجباری و اقدامات جدید اعمال شده توسط دولت آمریکا علیه بخش بهداشت و درمان سوریه را محکوم کرد.

صحبت از زمستان سخت و بحران گاز در کشور طراحی دشمن است

به گزارش خبرگزاری دولتی سوریه «سانا»، وزارت امور خارجه سوریه امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «سوریه هدف قرار دادن مجدد بخش بهداشت در این کشور توسط دولت ایالات متحده و آنچه موسوم به دفتر صنعت و امنیت (BIS) وزارت بازرگانی ایالات متحده را به شدت محکوم می کند».

وزارت امور خارجه سوریه در ادامه بیانیه خود توضیح داد که اقدامات اضافی جدید دولت آمریکا از فروش تجهیزات یا ارائه خدمات، پشتیبانی یا قطعات یدکی به تعداد زیادی از بیمارستان‌های دولتی و خصوصی سوریه جلوگیری می‌کند.

در این بیانیه همچنین آمده است: «اقدامات غیرانسانی جدید آمریکا در چارچوب اقدامات قهری غیرقانونی یکجانبه و محاصره غیرقانونی و غیراخلاقی آمریکا علیه مردم سوریه است».

وزارت امور خارجه سوریه افزود: «این اقدامات بار دیگر بی اعتباری ادعاهای مطرح شده از سوی دولت آمریکا مبنی بر وجود استثناهای بشردوستانه از این اقدامات را نشان می دهد».

وزارت امور خارجه سوریه تاکید کرد: «هدف قرار دادن بیمارستان‌هایی که به میلیون‌ها سوری خدمات بهداشتی ارائه می‌کنند، از جمله بیمارستان کودکان، نیازمند اقدام فوری سازمان ملل، سازمان بهداشت جهانی و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ برای پایان دادن به این اقدامات خصمانه است».

وزارت امور خارجه سوریه توضیح داد: «این اقدامات نقض آشکار مفاد حقوق بین‌الملل و حقوق بشردوستانه است و مانع از تلاش های دولت سوریه و شرکای بشردوستانه بین المللی برای بهبود شرایط زندگی و ارائه مراقبت های بهداشتی برای سوری ها می‌شود».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.