امیرعبداللهیان خبر داد: تأکید بشار اسد بر دعوت از رئیسی

وزیر امور خارجه در نشست خبری با همتای سوریه‌ای گفت: آقای بشار اسد بر دعوت خود از آقای رئیسی برای سفر به دمشق تأکید کرد و تلاش خواهیم کرد بتوانیم مقدمات انجام این سفر را در آینده فراهم کنیم.

تصمیمات مهم سران قوا در زمینه تامین انرژی گرمایشی

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (شنبه) ۲۴ دی ماه پس از دیدار و گفت‌وگو با فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه در نشست خبری مشترک به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداخت.

رئیس دستگاه دیپلماسی ضمن ابراز خرسندی از حضور در دمشق و قدردانی از همتای خود و با بیان اینکه در دیدار با بشار اسد درباره موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر کرده، عنوان کرد: آقای بشار اسد بر دعوت خود از آقای رئیسی برای سفر به دمشق تأکید کرد. تلاش خواهیم کرد بتوانیم مقدمات انجام این سفر را در آینده فراهم کنیم.

وی افزود:‌در گفت‌‌وگو با فیصل المقداد درباره راه‌های افزایش مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور در بخش‌های خصوصی و دولتی گفت‌وگو و اتفاق نظر داشتیم.

امیرعبداللهیان در پاسخ به خبرنگار الاخباریه درباره خبرهای منتشر شده در رسانه‌ها مبنی بر بروز اختلاف نظر بین ایران و سوریه در اجرای توافقنامه‌های اقتصادی که منجر به تاخیر در اجرای این توافقنامه‌ها شده است، گفت: روابط ایران و سوریه در بهترین شرایط خود قرار دارد. امروز آقای بشار اسد نیز تأکید کرد که اراده رهبران دو کشور بر توسعه هر چه بیشتر مناسبات قرار دارد.

وزیر خارجه خاطرنشان کرد: البته ما باید تلاش کنیم در حوزه اقتصادی و تجاری سطح همکاری‌های عالی سیاسی و همکاری‌های عالی اقتصادی و تجاری را به هم نزدیک کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی بیان کرد: اسناد فراوانی بین دو کشور به امضا رسیده و در حال اجراست. اختلاف نظری نداریم که منجر به عدم تأیید یا امضای سندی بین دو کشور شده باشد. امروز با همکارم آقای المقداد توافق کردیم سند همکاری‌های بلندمدت راهبردی دو کشور را آماده کنیم و در آینده نزدیک به امضا برسانیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.