پنتاگون: کره شمالی را به شدت زیر نظر داریم

به گزارش یونهاپ، پت رایدر سخنگوی پنتاگون گفته که آمریکا تمامی اقدامات لازم را برای مسؤول دانستن آنهایی که از چنین تسلیحاتی استفاده می‌کنند یا آنها را اشاعه می‌دهند، انجام خواهد داد.

وی همچنین گفت: وقتی چنین مساله‌ای مطرح می‌شود وزارت دفاع آمریکا از نزدیک آن را رصد می‌کند.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که "یان واتسون"، معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور دفاع شیمیایی و بیولوژیکی نسبت به افزایش تهدیدهای ناشی از چنین تسلیحاتی از سوی چین و روسیه هشدار داد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در پاسخ به سوالی درباره احتمال همکاری بین چین، روسیه و کره شمالی گفت، این مساله‌ای است که قطعا مایه نگرانی است و ما از نزدیک آن را رصد می‌کنیم.

گمان می‌رود که کره شمالی یکی از بزرگترین زرادخانه‌های تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی را در اختیار داشته باشد.

پیونگ یانگ همچنین از عامل اعصاب برای کشتن کیم جونگ نام، برادر ناتنی کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی در فرودگاه کوآلالامپور در ۲۰۱۷ استفاده کرده بود.

سخنگوی پنتاگون افزود، آمریکا از نزدیک با متحدانش در منطقه به منظور مقابله با هرگونه اشاعه احتمالی تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی همکاری خواهد داشت.

وی ادامه داد: وقتی که مساله تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی به میان می‌آید ابراز مختلفی وجود دارد که ما با آنها را مورد بررسی قرار دهیم. اینها شامل ظرفیت‌های غیرنظامی مانند تحریم می‌شود.  

این مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا همچنین خاطرنشان کرد که واشنگتن به گفت‌وگو و رایزنی با کمپانی‌های دفاعی کره جنوبی به منظور خرید مهمات ادامه می‌دهد؛ اما از اظهارنظر درباره اینکه آیا این تسلیحات به عنوان بخشی از کمک امنیتی آمریکا به اوکراین است، امتناع کرد.

رایدر افزود: مطمئنا کره جنوبی صنعت دفاعی قوی و قابلی دارد و ما در این باره با دولت سئول گفت‌وگو کرده‌ایم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.