شورای نگهبان طرح مربوط به تغییر سازوکار تصویب بودجه‌ را تایید کرد

هادی طحان نظیف در توییتر نوشت:

"طرح اصلاح مواد (۱۸۰) و (۱۸۲) قانون آیین‌نامه داخلی مجلس" درباره تغییر سازوکار تصویب بودجه‌ به صورت جداگانه احکام و جداول که در مراحل قبل با ابهامات و اشکالاتی مواجه شده بود، پس از رفع موارد مذکور از سوی مجلس و بررسی مجدد در شورای نگهبان، مغایر موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

طحان نظیف در گفتگو با بخش خبری ساعت ۱۴ شبکه اول سیما نیز در این باره گفت: در هفته‌های اخیر طرح اصلاح مواد ۱۸۰ و ۱۸۲ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی درباره تغییر و اصلاح سازوکار تصویب بودجه‌های سنواتی، جهت اظهارنظر به شورای نگهبان ارسال شده بود.

وی ادامه داد: این مصوبه با اشکالات و ابهاماتی روبه رو شد که در چهارشنبه اخیر اشکالات شورا مرتفع و پس از بررسی‌ مجدد در شورای نگهبان این مصوبه خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

 طحان نظیف افزود: بر اساس این طرح، بودجه کل کشور در دو مرحله به تفکیک احکام، ارقام و جداول تقدیم مجلس می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: در ابتدای آبان ماه هر سال قسمت اول بودجه که ماده واحده و مشتمل بر احکام مورد نیاز برای اجرای بودجه کشور است و همچنین بخش منابع بودجه عمومی دولت، ترازهای عملیاتی، سرمایه‌ای و مالی بودجه عمومی و همچنین حدود برآورد منابع و مصارف است که باید به تصویب مجلس برسد.

وی در پایان گفت: بعد از این که این مصوبه به شکل قانون درآمد مبتنی بر آن قسمت دوم لایحه که شامل ارقام و جداول است به مجلس تقدیم می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.