خبر کاخ سفید از ارائه بسته جدید ۳ میلیارد دلاری کمک آمریکا به اوکراین

کاخ سفید امروز از ارائه بسته جدید ۳ میلیارد دلاری کمک های آمریکا به اوکراین خبر داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، کاخ سفید امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا بسته کمک نظامی جدید ۳ میلیارد دلاری را به اوکراین اختصاص می‌دهد.

محکومیت تصمیم آلمان برای ارسال خودروهای زرهی به اوکراین از سوی روسیه

در بیانیه صادره از سوی کاخ سفید در این باره آمده است: بسته کمک نظامی جدید ایالات متحده به اوکراین شامل ۶۸۲ میلیون دلار به متحدان کی یف برای جبران تجهیزاتی که به اوکراین ارائه کردند نیز می‌شود.

به گزارش المیادین، بیانیه کاخ سفید در این خصوص اضافه می‌کند: انتظار می‌رود کمک های جدید به اوکراین شامل خودروهای جنگی، (توپ‌های خودکششی) هویتزر و موشک‌ های زمین به هوا باشد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: بسته کمکی امروز به کی یف شامل ۲۲۵ میلیون دلار کمک مالی برای نوسازی نیروهای اوکراینی نیز است.

از زمان روی کار آمدن بایدن در کاخ سفید در ژانویه ۲۰۲۱، آمریکا چند ده میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده است.

بزرگنمایی درگیری‌ها در اوکراین و رساندن آن به حد رویارویی نظامی و ایدئولوژیک دو جبهه شرق و غرب، سیاستمداران غربی را وادار ساخته تا از هرچه دارند برای پیروزی در این جنگ بهره بگیرند.

پنتاگون پیش از این اعلام کرده بود که آمریکا از زمان روی کار آمدن دولت جو بایدن تا کنون ده‌ها میلیارد دلار کمک‌های نظامی به اوکراین کرده است.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کشورهای اروپایی برای توقف پیشروی ارتش روسیه، ضمن اعمال تحریم‌های شدید و پیاپی علیه مسکو، انواع تسلیحات نظامی در اختیار ارتش اوکراین قرار دادند که به گفته کارشناسان این مسئله یکی از عوامل طولانی‌شدن جنگ در اوکراین است.

لازم به ذکر است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) با اشاره به درخواست جمهوری‌های دونباس برای کمک به آنها جهت رهایی از ظلم و ستم رژیم کی‌یف، فرمان آغاز عملیات نظامی در اوکراین را صادر کرد.

حملات موشکی گسترده ارتش روسیه علیه زیرساخت‌های اصلی اوکراین در شهرهای مختلف پس از انفجار در پل کریمه در ۱۶ مهر آغاز شده و به گفته ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در نتیجه این حملات تاکنون نزدیک به ۴۰ درصد زیرساخت‌های انرژی اوکراین از بین رفته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.