حمله شدید راکتی به پایگاه آمریکا در سوریه/ سنتکام تأیید کرد

منابع محلی سوریه از حمله شدید راکتی به پایگاه نظامی آمریکا در شرق این کشور خبر دادند.

منابع محلی در شرق سوریه امروز (چهارشنبه) از حمله شدید راکتی به پایگاه نظامی آمریکا در مجاورت میدان گازی «کونیکو» در استان دیرالزور خبر دادند.

این منابع به خبرگزاری اسپوتنیک، گفتند که پایگاه نظامی مذکور هدف شدیدترین حمله راکتی قرار گرفته و در نتیجه، موجب آتش‌سوزی در پایگاه شده است. همچنین احتمال قوی می‌رود که تعدادی از نظامیان آمریکایی نیز در این حمله زخمی شده‌ باشند.

خبرنگار اسپوتنیک نیز گزارش داد که حمله با ۱۰ فروند راکت صورت گرفته است چیزی که تاکنون این پایگاه آن را تجربه نکرده بود. همچنین پس از حمله صدای آژیر خطر و آمبولانس‌هایی که داخل پایگاه می‌رفتند شنیده می‌شد و همزمان هواپیماهای جنگی و شناسایی نیز به پرواز در آمده بودند.

به گفته منابع محلی دود غلیظی از میدان گازی کونیکو به هوا برخاسته و نظامیان آمریکایی نیز اقدام به برقراری تدابیر شدید امنیتی در اطراف پایگاه کرده‌اند.

در این رابطه ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به «سنتکام» نیز این حمله را تأیید کرد و مدعی شد که تعداد راکتها دو فروند بوده است. سنتکام اطلاعاتی راجع به میزان تلفات و خسارات احتمالی نداده است.

حمله راکتی صبح امروز در شرایطی رخ داد که نظامیان آمریکایی همزمان با سالروز شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در عراق و سوریه در حالت آماده‌باش به سر می‌برند و شب گذشته نیز تمرین نظامی در پایگاه «العمر» در مجاورت میدان گازی «کونیکو» برگزار کردند.

پیش از این و در هفته های گذشته نیز پایگاه امریکا در میدان نفتی العمر در شرق سوریه هدف حملات راکتی قرار گرفته بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.