استاندارها ضعیفند، وزیرکشور را استیضاح می کنیم

سید علی یزدی خواه گفت: اینکه ما گسست بین نسلی داریم عیان و روشن است و نمی توان آن را کتمان کرد ضمن اینکه این یک موضوع جهانی است ولی در ایران بیشتر و شدیدتر است .

در بحث مذاکرات رفع تحریم ها نیاز به فضاسازی رسانه‌ای نیست

شب گذشته سید علی یزدی خواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی میهمان کافه خبر خبرگزاری « خبرآنلاین » بود. این نماینده مجلس با اذعان به اینکه شخصا استیضاح وزیر آموزش و پرورش را کلید زده است از امضای استیضاح چهار وزیر دیگر نیز خبر داد، وزرایی همچون اقتصاد، ورزش و جوانان ،بهداشت و وزیر کشور. وی عملکرد ضعیف و عدم تحرک لازم معاونت پارلمانی رئیس جمهور را یکی از علت های طرح این استیضاح ها مطرح کرد.

این عضو کمیسیون فرهنگی علت عمده طرح استیضاح وزیر کشور را انتخاب استانداران ضعیف عنوان کرد و با گلایه از انتخاب استانداران مذکور از جمله برای سیستان و بلوچستان از استیضاح قریب الوقوع وزیر کشور در این باره خبر داد. وی در پاسخ به این سوال که آیا گرایش آقای رئیسی به سمت استانداران نظامی است با بیان اینکه بعید است نظر رئیس جمهوراین طور باشد گفت: چون آقای وحیدی خودشان نظامی هستند این گرایش را دارند .

از ایشان در مورد آخر و عاقبت طرح صیانت و آخرین تصمیم مجلس در مورد این طرح سوال کردیم. یزدی خواه با اشاره به اینکه اصل و شاکله این طرح از مجلس دوره قبل در کمیسیون فرهنگی مطرح شده است افزود: در این مجلس ضمن اینکه تقاضای رسیدگی دو فوریتی آن را داشتیم طرح را موکول به اصل ۸۵ کردیم و اختیار قانون گذاری آن را به هیات و کمیسیون دیگری دادیم. خوبی اینکار این بود که وقتی اصل هشتاد و پنجی می شود این قانون موقت می شود و چون قانون موقت است اگر آن کمیسیون هم در بررسی های خود ضعفی داشته باشد در جریان اجرا خطاهای آن در می آید و در زمان دائمی شدن آن خطاها اصلاح می شود . یزدی خواه ادامه داد کمیسیون تخصصی این طرح کمیسیون فرهنگی است و چون بحث حوزه کسب و کاررا نیز به همراه داشت همزمان به کمیسیون صنایع هم دادند .

 

استاندارها ضعیفند، وزیرکشور را استیضاح می کنیم/ گسست نسلی در ایران نسبت به بقیه کشورها شدیدتر است

 

نماینده مردم تهران با بیان اینکه این طرح بالغ بر ۳۰ جلسه در کمیسیون بررسی شده و تغییراتی در آن ایجاد شد اظهار داشت: طرح صیانت دوباره در کمیسیون تصویب شد منتهی نمایندگان گفتند اختیار داریم طرح را مجددا به مرکز پژوهش های مجلس بدهیم تا آنها هم بررسی کنند ،در آنجا اسم طرح عوض شد ودر نهایت بنا شد این طرح در کمیسیون ویژه بررسی شود که بنده نیز نائب رئیس این کمیسیون هستم. در مجموع در کمیسیون تصویب شد و سپس برخی نمایندگان به اینکه این طرح در اصل ۸۵ بررسی شود اعتراض کردند و در نهایت هیات رئیسه موضوع را دست گرفت و گفت صبر کنیم ما می گوییم از این موضوع حدود یکسال می گذرد و بر خلاف مقررات داخلی مجلس هیات رئیسه آن را نگه داشته است .

این نماینده مجلس در مورد شکاف بین نسلی موجود در جامعه نیز گفت اینکه ما گسست بین نسلی داریم عیان و روشن است و نمی توان آن را کتمان کرد ضمن اینکه این یک موضوع جهانی است ولی در ایران بیشتر و شدیدتر است. یزدی خواه بخشی از این موضوع را مرتبط به عملکرد مسئولان دانست و بخش دیگر را به اینکه ما در دنیا از جهت نوع حکومت حرف جدیدی را مطرح کرده ایم عنوان کرد.

وی افزود: از این رو در اعتراضات اخیر ۴۷ کشور با یکدیگر دست به یکی کردند تا ما را زمین بزنند، موضوعی که در مورد کشورهای دیگر اتفاق نمی افتد چون چنین اهمیتی برایشان ندارد و این جمهوری اسلامی است که حرف نویی در ارتباط با حکمرانی مطرح کرده است .

این عضو کمیسیون فرهنگی ادامه داد: بنده به عنوان کسی که در نظام تعلیم و تربیت، خادم بوده ام خودم را در وضع موجود مقصر می دانم، همچنین به یاد داشته باشیم دستگاه های اجرایی و تقنینی و قضایی نتوانسته اند در ایفای وظایف مصرح خود در قانون به آن اهداف لازم برسند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.