دومین مقام قدرتمند نظامی کره شمالی برکنار شد

خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA روز یکشنبه گزارش داد، پاک جونگ چون، معاون رئیس کمیسیون مرکزی ارتش حزب کارگر کره شمالی و دبیر کمیته مرکزی این حزب اخراج شده و اکنون «ری ‌یونگ گیل» جانشین وی شده است.

هیچ دلیلی برای این تغییر ارائه داده نشده است. پیونگ‌یانگ دائما تغییراتی در پست‌های سطح بالا اعمال می‌کند و گردهمایی‌های پایان سال این حزب اغلب برای اعلام مقام‌های جدید و تصمیمات عمده سیاسی استفاده می‌شوند.

تلویزیون دولتی کره شمالی همیشه نشان می‌داد که پاک در ردیف جلو بر روی صندلی خود نشسته بود، اما این بار تصاویر تلویزیونی صندلی او را خالی نشان دادند.

پاک همچنین در تصاویر سال نو میلادی که امروز (دوشنبه) توسط خبرگزاری رسمی کره شمالی به مناسبت حضور کیم جونگ اون، رهبر این کشور در "قصر خورشید کومسوسان" منتشر شد، حضور نداشت.

کمیسیون مرکزی ارتش حزب کارگر که ریاست آن را کیم جونگ اون برعهده دارد، به عنوان "قدرتمندترین" نهاد تصمیم‌گیری ارتش کره شمالی تلقی می‌شود و این میزان قدرت حتی بالاتر از وزارت دفاع می‌باشد.

این اقدام کره شمالی مبنی بر اخراج پاک جونگ چون و جایگزینی ری ‌یونگ گیل پس از آن انجام شد که کیم خواستار تولید موشک‌های قاره‌پیما جدید و گسترش زرادخانه هسته‌ای جهت مقابله با آمریکا و کره جنوبی شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.