یک محصول دیگر ایران خودرو در بورس کالا پذیرش شد

شورای پذیرش بورس کالا در اخرین جلسه خود از پذیرش دنا خبر داد. با حضور دنا در بورس کالا این خودرو نیز از شئون قیمت گذاری دستوری خارج شد. پیش از دنا چهار محصول دیگر پرتقاضای ایران خودرو یعنی پژو ۲۰۷ با گیربکس دستی، پژو ۲۰۷ با گیربکس اتوماتیک، تارا با گیربکس دستی و همین خودرو با گیربکس اتوماتیک را برای عرضه در بورس کالا به خط کرده بود. البته فراموش نکنیم هایما S۷ و هایما S۵ دو عضوی که خانواده هایما را تشکیل داده و به عنوان محصولات مونتاژی در سبد محصولاتی ایران خودرویی ها قرار دارند نیز تجربه فروش در بورس کالا را داشتند. البته ایران خودرو در جدیدترین فروش خود از مسیر بورس کالا عضو تازه متولد شده خانواده هایما، یعنی S۸ را نیز به بورس کالا برد. بنابراین دنا ستاره هفتمین خودروی عرضه شده در بورس کالا را در میان محصولات ایران خودرو به سینه خواهد زد.

سیاست گذار خودرویی به دنبال این است که با عرضه خودرو در بورس کالا یک تیر دونشان را بزند. مدیران صمت تلاش می کنند تا با عرضه محصولات شرکت های خودروساز علاوه بر اینکه بساط قرعه کشی خودرو را تا پایان سال جمع کند و گردونه های قرعه کشی را به انبار بفرستد، قصد دارد تا زیان دهی خودروسازان را به دلیل فروش با قیمت های دستوری به صفر برساند و زمینه واگذاری باقی مانده سهام دولتی در دو شرکت بزرگ خودروساز را مهیا کند.

شرکت های خودروساز که همچنان زیان انباشته سنگینی را در صورت های مالی خود درج می کنند بنابراین از فروش محصولات خود در بورس کالا استقبال می کنند.

البته آن طور که هیات پذیرش بورس کالا اعلام کرده همچنان تعهدات پیشین ایران خودرو در ارتباط با دنا از یک طرف و فروش ذیل طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و طرح اسقاط خودروهای فرسوده همچنان با روال پیشین ادامه خواهد داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.