با آمدن رئیس جدید بانک مرکزی ترمز صعود دلار و سکه کشیده می شود؟

نوسانات قیمت دلار و یورو در تهران دومین قربانی را هم گرفت.سکاندار بانک مرکزی، علی صالح آبادی برکنار شد. پیش از برکناری آقای رئیس ؛ معاون ارزی او هم به دلیل بالا رفتن نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی در روز چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ برکنار شده بود؛ با این حال نرخ ارز کنترل نشد.

امروز پنجشنبه ۸ دی ۱۴۰۱؛ بازار ارز هرات  طوفانی آغاز به کار کرد.اسکناس آمریکایی امروز در شروع معاملات نقدی بازار یاد شده وارد کانال جدید شد و حتی از اولین مرز مقاومتی هم عبور کرد و نیمه کانال جدید را لمس کرد.

هرات ترمز صعود نرخ دلار را کشید

تقریبا از ساعت ۱۰ صبح به بعد نرخ دلار در هرات شُل کرد و بازیگران ارزی آرایش نزولی به خود گرفتند و کانالی را که در ابتدای معاملات امروز تصرف کرده بودند از دست رفت. در نیمه دوم روز هر برگ اسکناس آمریکایی در مقایسه با روز چهارشنبه تقریبا ۶۰۰ تومان کاهش پیدا کرد. معامله گران معتقد بودند هرات امروز  بالاخره ترمز  صعود نرخ دلار را کشید. 

دلار سلیمانیه هم ریزش کرد 

سرنوشت نرخ دلار در سلیمانیه هم امروز مانند هرات رقم خورد.قیمت دلار در ابتدای معاملات امروز  به سمت نیمه کانال دیروز خیز برداشت و حتی در سودای رسیدن به آخرین مرز مقاومتی کانال هم بود اما از نیمه دوم روز قدرت بازیگران افزایشی کاسته شد و نرخ دلار  در حول و حوش ۴۰۰ تومان ریزش کرد. نرخ حواله درهم نیز امروز یک کانال عقب نشینی کرد  و حتی پایین تراز مرز مقاومتی به فروش رسید. البته امروز گفته شد نرخ دلار رسمی در تهران برخلاف بازار های همسایه  و نرخ حواله درهم مسیر صعود را دنبال کرده است. 

متن کامل این گزارش را با تیتر «صالح آبادی، دومین قربانی افزایش نرخ دلار / ترمز صعود دلار و سکه کشیده می شود؟» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.