آیت الله سبحانی در دیدار با قالیباف: گره ها را بگشایید تا دشمن شاد نباشیم

این مرجع تقلید شیعیان در دیدار قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با توجه به سرنوشت قوم بنی اسرائیل اظهار داشتند: بنی اسرائیل به موسی (ع) گفتند قبل از اینکه تو بیایی ما را اذیت کردند، بعد از اینکه تو هم آمدی، ما را اذیت می کنند. موسی (ع) فرمود: به همین زودی، خداوند دشمن شما را نابود می کند و شما را جانشین قرار می دهد اما ببیند چگونه عمل می کنید. بنابراین نعمتی که خداوند به شما می دهد در گرو عمل شماست.

قال الله الحکیم: «قَالُوا أُوذِینَا مِنْ قَبْلِ أَنْ تَأْتِیَنَا وَمِنْ بَعْدِ مَا جِئْتَنَا ۚ قَالَ عَسَیٰ رَبُّکُمْ أَنْ یُهْلِکَ عَدُوَّکُمْ وَیَسْتَخْلِفَکُمْ فِی الْأَرْضِ فَیَنْظُرَ کَیْفَ تَعْمَلُونَ»

وی تصریح کردند: عین این آیه در حال حاضر منطبق است، مردم می گویند خداند دشمن ما را نابود و جمهوری اسلامی را مستقر کرد اما «فلینظر کیف لایعلمون».

آیت الله سبحانی ادامه دادند: آنچه شما از آن فرمودید تدوین قانون است ولی از آن مهم تر، عمل به قانون است. باید علاوه بر تدوین ها به دنبال عمل باشید.

وی یادآور شدند: الان مدتهاست که به مردم وعده حل مشکلات را می دهید اما این وعده هنوز محقق نشده است و اگر هم محقق شده، کمتر محقق شده است. قوه مقننه به دنبال قوه مجریه دنبال کار را بگیرد و این گره ها را بگشاید تا دشمن شاد نباشیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.